Uchwała nr V/34/2011 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 marca 2011zmieniająca uchwałę w sprawie zatwierdzenia „Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2011 r. na terenie gminy Pakość”. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1]) oraz art. 41 ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z późn. zm.[2])

Uchwała nr V/34/2011
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 marca 2011


zmieniająca uchwałę w sprawie zatwierdzenia „Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2011 r. na terenie gminy Pakość”.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1]) oraz art. 41 ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:

§ 1.W uchwale  nr III/14/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia „Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2011 r. na terenie gminy Pakość” dokonać zmiany w treści  załącznika do uchwały w ten sposób, że  w Rozdziale III w punkcie 4 podpunkt 2 otrzymuje brzmienie:

„Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Pakości przysługuje wynagrodzenie za udział w pracach Komisji w wysokości odpowiadającej 5-krotności diety przysługującej z tytułu podróży służbowej, natomiast Przewodniczący Komisji otrzymuje wynagrodzenie w wysokości odpowiadającej 7-krotności diety przysługującej z tytułu podróży służbowej”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 
§ 4. Uchwala wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
 
Tadeusz Grupa
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218,  z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 oraz z 2009r. Nr 1458 i Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz.146 Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113.
[2] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U z 2007 r. Nr 115, poz. 793, Nr 176, poz. 1238,z  2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 144, poz. 1175 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 127, poz. 857.
   
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały nr V/34/2011
Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 marca 2011 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie zatwierdzenia „Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2011 r. na terenie gminy Pakość”.

Zgodnie z art.41 ust. 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2007 r. Nr 70 poz. 473, z późn. zm.) zasady wynagradzania członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych określa rada gminy w gminnych programach rozwiązywania problemów alkoholowych.
Obowiązujące aktualnie wynagrodzenie członków Komisji ustalone zostało uchwałą nr XXVI/179/2001 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 sierpnia 2001 r. i wynosi wysokość 3-krotnej diety przysługującej z tytułu podróży służbowych, za  udział w pracach Komisji. Uwzględniając upływ 10 lat od niezmiennej stawki wynagrodzenia oraz wysokość inflacji powyższą uchwałę uznać należy za  uzasadnioną.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (27 kwietnia 2011, 10:02:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1242