Uchwała nr XXVI/227/09 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 29 października 2009zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXVI/227/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 października 2009


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:

§ 1.  1. W uchwale Nr XX/171/08 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2008r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:
  • przyjąć dotację ze środków funduszu celowego w dziale 900 –Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 1 240 zł 
  • zmniejszyć środki dotacji rozwojowej w dziale 600- Transport i łączność o kwotę 1 298 360 zł 
  • dokonać zmian w  planie dochodów budżetowych
    • zwiększeń na  kwotę 171 671 zł 
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w  planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 172 911 zł 
    • zmniejszeń o kwotę 1 768 637 zł 
    • przeniesień na kwotę 66 547 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
2. Po dokonanych zmianach:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2009 w wysokości 22 395 189,35 zł, w tym:
  • dochody bieżące w kwocie, w tym: 20 911 576,35 zł 
    • dochody własne 11 309 869,00 zł
    • subwencja 5 724 866,00 zł
    • dotacje celowe 3 876 841,35 zł 
  • dochody majątkowe w kwocie 1 483 613,00 zł
    • dotacje i środki otrzymane na inwestycje 1 280 379,00 zł
    • dochody ze sprzedaży majątku 202 000,00 zł 
    • dochody z tyt. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 1 234,00 zł
b) § 2 pkt 1 i 2 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości  25 047 481,35 zł
  • wydatki bieżące w kwocie 20 621 831,35 zł, w tym na: 
    • wynagrodzenia i pochodne 9 892 945,68 zł
    • dotacje 851 215,00 zł                                 
    • obsługa długu 242 437,00 zł 
  • wydatki majątkowe w kwocie 4 425 650,00 zł, 
  • wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne  4 425 650,00 zł
c) § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 652 292,00 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 846 504,00 zł 
  • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 805 788,00 zł 
d) załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2009-2012” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 6 241 483 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 4 425 650 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a
do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
g) załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu na 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
h) załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu  administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
i) załącznik Nr 7 „Dochody związane z realizacją zadań zleconych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
 
j) załącznik Nr 8 „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości


Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (132kB) pdf
Załącznik nr 1a (40kB) pdf
Załącznik nr 2 (174kB) pdf
Załącznik nr 3 (36kB) pdf
Załącznik nr 3a (34kB) pdf
Załącznik nr 4 (42kB) pdf
Załącznik nr 5 (41kB) pdf
Załącznik nr 6 (35kB) pdf
Załącznik nr 7 (32kB) pdf
Załącznik nr 8 (32kB) pdf


[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone  w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458 oraz  z 2009r. Nr 52, poz.420.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666.




UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXVI/227/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 października 2009r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • zmniejszenia planu dochodów: 
    • w dziale 600 Transport i łączność o kwotę 1 298 360 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255” finansowanego z EFRR na rok 2010, zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę harmonogramem rzeczowo-finansowym, 
  • zwiększenia planu dochodów: 
    • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa na kwotę 10 349 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych, 
    • w dziale 750 Administracja publiczna na kwotę 63 627 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu lokowania środków na lokatach,
    • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem na kwotę 93 190 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych z tytułu podatku od środków transportowych, podatku rolnego, podatku dochodowego od osób prawnych, wpływów z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu oraz odsetek, 
    • w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 300 zł w związku z otrzymaniem darowizny, 
    • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 1 240 zł, w związku z otrzymaniem dofinansowania na zadanie pn. akcja „Sprzątanie Świata” z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Inowrocławiu, 
    • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 205 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych, 
    • w dziale 926 Obiekty sportowe na kwotę 4 000 zł związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, zwiększenie na kwotę 3 000 zł, w związku z zapewnieniem środków na przekazanie odpisu w wysokości 2% z tytułu podatku rolnego na rzecz izby rolniczej, 
  • w dziale 600 Transport i łączność, zmniejszenie na kwotę 1 514 987 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i  Mogileńska  w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255” na rok 2010 oraz przeniesienie na kwotę 40 000 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów, w związku z uzyskaniem niższych nakładów finansowych na zadanie pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej przy ul.Wyszyńskiego w Pakości”, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie na kwotę 20 127 zł, w związku z zapewnieniem środków na zapłatę ustawowych odsetek za odszkodowanie, zgodnie z wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu,
  • w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 20 000 zł, w związku z zapewnieniem środków na zapłatę składek na ubezpieczenie społeczne od osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych,
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, przeniesienie w planie w kwocie 1 zł, w związku z rozliczeniem środków dotacji celowej,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 48 000 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłatę wynagrodzenia dla nauczycieli w Szkole Podstawowej w Pakości oraz Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu, oraz przeniesienie na kwotę 20 746 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłaty oraz pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości, Gimnazjum w Pakości oraz Szkoły Podstawowej w Pakości celem zabezpieczenia środków na bieżące utrzymanie jednostek oraz zakupu zestawu komputerowego dla Przedszkola Miejskiego,
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie na kwotę 17 044 zł, w związku z wyższą realizacją z tytułu wpływów z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 36 100 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę zasiłków okresowych (85214 kwota 20 000 zł), wypłatę dla prac społecznie użytecznych (85295 kwota 15 800 zł), zakupów w związku z otrzymaną darowizną (85295 kwota 300 zł), przeniesienie na kwotę 5 800 zł w związku z zapewnieniem środków na opłatę czynszu oraz realizację umów specjalistycznych w formie umów zleceń, w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 5 400 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłaty dla nauczycieli w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na łączną kwotę 4 240 zł, w związku z otrzymaniem dofinansowania na zadanie pn. akcja „Sprzątanie Świata” z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Inowrocławiu oraz w związku z zapewnieniem środków na dozór nad placem zabaw,w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 19 000 zł w związku z zabezpieczeniem środków na przystosowanie świetlic wiejskich do punktów przedszkolnych, zmniejszenie na kwotę 253 650 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Utworzenie Parku Kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” na rok 2010. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.






metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (2 listopada 2009, 08:19:20)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1193