Uchwała nr XXV/233/2013RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 18 września 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXV/233/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 18 września 2013


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki na finansowanie inwestycji w dziale 600 Transport i łączność na kwotę 148 750,00 zł, 
  • przyjąć środki dotacji w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza na kwotę 18 167,00 zł, 
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    zwiększeń na kwotę 131 060,00 zł,
    zmniejszeń na kwotę 48 860,00 zł,
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    zwiększeń na kwotę 249 117,00 zł,
    przeniesień na kwotę 281 823,60 zł,
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 31 747 657,20 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 28 095 219,20 zł
    a) dochody własne 17 511 281,00 zł;
    b) subwencje 5 723 259,00 zł; 
    c) dotacje celowe 4 860 679,20 zł, w tym na:    
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł;      
  2. dochody majątkowe w kwocie 3 652 438,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 1 352 438,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 1 181 320,00 zł     
    b) dochody ze sprzedaży majątku 2 000 000,00 zł    
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 300 000,00 zł”      
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
2)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2013 rok w wysokości 34 241 110,20 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 27 665 654,20 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 20 678 215,49 zł;         
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 874 399,78 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 803 815,71 zł; 
    b) dotacje na zadania bieżące 1 062 524,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 910 967,94 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  277 882,77 zł;
    e) obsługa długu  736 064,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 6 575 456,00 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 575 456,00 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 853 468,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
3) Deficyt budżetu w kwocie 2 493 453,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 1 877 311,00 zł;
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;     
  • wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł; 
4) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 417 295,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 575 456,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

5) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie
ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

6) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa

 
Załącznik nr 1 (141kB) pdf
Załącznik nr 1a (118kB) pdf
Załącznik nr 2 (181kB) pdf
Załącznik nr 3 (134kB) pdf
Załącznik nr 4 (112kB) pdf
Załącznik nr 5 (112kB) pdf
   
[1] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 645.
[2] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 938.


 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXV/233/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 18 września 2013r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 148 750,00 zł, w związku z podpisaną umową nr UM_RO.7152.1.234.2013 z dnia 23 maja 2013r. z Województwem Kujawsko-Pomorskim na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej realizowanej dwuwarstwowo, składającej się z warstwy wiążącej i ścieralnej, o minimalnej łącznej grubości warstw 6 cm do długości 0,875 km w obrębie geodezyjnym Wielowieś dz. nr 75/2, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 48 860,00 zł, związku z mniejszą niż zakładano realizacją dochodu z odsetek od lokowanych środków pieniężnych oraz pozostałych dochodów, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki wiązane z ich poborem zwiększenie na kwotę 67 041,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej, opłaty od posiadania psów, opłaty eksploatacyjnej, kosztów upomnienia, odsetek za nieterminowe regulowanie podatków i opłat, 
  • w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 43 269,00 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120.54.2013 z dnia 28 sierpnia 2013r. z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2012r. – rezerwa celowa cz.83, poz.51 ustawy budżetowej na 2013r., 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 7 647,00 zł w związku ze zwrotem do budżetu państwa nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych przez świadczeniobiorców oraz w związku z wykonaniem ponad plan opłat za pobyt w domu opieki społecznej, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 18 167,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120.56.2013 z dnia 4 września 2013r. z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. „Wyprawka szkolna” – rezerwa celowa cz.83, poz.26 ustawy budżetowej na 2013 rok, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 13 000,00 zł, w związku z podpisaną dnia 18.06.2013r. umową dotacji Nr DB13048/OP-zz z WFOŚiGW w Toruniu, na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie Miasta i Gminy Pakość” oraz zgodnie z umową Nr 117/2013 z dnia 15 lipca 2013r. z Powiatem Inowrocławskim z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania pn. „Sprzątanie Świata”, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna zwiększenie na kwotę 103,00 zł w związku z wystawianymi refakturami za energię elektryczną i wodę zużywaną na Orliku przy ul.Barcińskiej, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie z działu 600 kwoty 45 000,00 zł w celu zabezpieczenia środków na realizację nowego zadania inwestycyjnego „Rozbudowa sieci wodociągowej w Gminie Pakość”, tj. odcinka o długości 140m w m.Kościelec oraz 125m w m.Jankowo, 
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie łącznie o kwotę 148 750,00 zł, przeniesienie 91 500,00 zł:
    „Budowa parkingu samochodowego przy Kompleksie sportowym „ORLIK” położonym przy ul. Barcińskiej w Pakości” – zmiana klasyfikacji zadania z 80101 na 60016 oraz zmniejszenie o kwotę 35 000 zł, z uwagi na zmianę zakresu zadania plan uległ zmniejszeniu do kwoty 5 000,00 zł, która przeznaczona zostanie na wykonanie map do celów projektowych oraz projektu budowlanego,
    „Przebudowa drogi gminnej nr 150446C w m. Rybitwy gm. Pakość łączącej drogę powiatową nr 2507C relacji Rybitwy-Jaksice z drogą wojewódzką nr 251 relacji Inowrocław-Kaliska wraz z budową kanalizacji – etap I” – zmniejszenie o kwotę 45 000,00 zł,
    „Wymiana nawierzchni części dróg gminnych nr 151826C – ul. Kasprowicza i nr 151827C – ul. 600-lecia w Pakości”, zwiększenie o 85 000,00 zł, zakres prac obejmuje ułożenie kostki betonowej grubości 6 cm na podsypce cem.- piaskowej gr. 3 cm oraz warstwie wyrównawczej z piasku grubości 10 cm, na powierzchni 800,00 m2,
    „Przebudowa drogi gminnej na odcinku od 0+000 km – 0+875 km, położonej w m. Wielowieś gm. Pakość (150455C)” – zwiększenie o 148 750,00 zł w związku z otrzymaną dotacją, 
  • przeniesienie na kwotę 1 500,00 zł w związku z koniecznością uregulowania należności związanych z wbudowaniem urządzeń w drodze wojewódzkiej nr 251 relacji Kaliska-Inowrocław na rzecz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 4 000,00 zł z przeznaczeniem na zwiększone koszty ogłoszeń w prasie o przetargach,  przeniesienie do działu kwoty 50 000 zł w związku z zaniechaniem realizacji zadania „Przebudowa kotłowni przy ul. Mogileńskiej w Pakości”, która została przekazana aportem do Przedsiębiorstwa Usług Gminnych Sp. z o.o. w Pakości, 
  • w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie na kwotę 17 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej w celu rozliczenia usługi w zakresie opracowania „Strategii rozwoju gminy Pakość”, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 12 000,00 zł w celu zabezpieczenia środków wypłat wynagrodzeń robót publicznych, zastosowanie prawidłowej klasyfikacji budżetowej i przeniesienie do rozdz. 90002 wydatków związanych z obsługą systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,  
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 3 024,00 zł, w celu zabezpieczenia środków na dotację dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości z przeznaczeniem na zakup specjalistycznego sprzętu łączności radiowej podczas pożarów, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 13 200,00 zł z przeznaczeniem na dostosowanie sali lekcyjnej dla czwartego oddziału „0”, wyposażenia sali w Szkole Podstawowej w Pakości, przeniesienie na kwotę 17 411,00 zł; w ramach działu 16 411,00 zł ora z działu 854 kwoty 1 000,00 zł w związku z koniecznością naprawy urządzenia w kotłowni, koniecznością wykonania prac malarskich na I piętrze oraz kosztami opłat za ścieki, zakupem nowej patelni elektrycznej; zmiana nazwy zadania z „Utwardzenie terenu przy szkole Podstawowej w Pakości” na „Budowa parkingu samochodowego przy Kompleksie sportowym „ORLIK” położonym przy ul. Barcińskiej w Pakości” i przeniesienie do działu 600, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 4 000,00 zł w związku ze zwrotem do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych przez świadczeniobiorców, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 587,60 zł zgodnie z pismem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości z przeznaczeniem na wypłatę umowy zlecenie w związku z realizacją  projektu „Postaw na aktywność”  w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 18 167,00 zł z przeznaczeniem na zakup podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. „Wyprawka szkolna” oraz przeniesienie na kwotę 60,00 zł i działu 801 w związku z przeliczeniem składek ZUS i Funduszu Pracy, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie na kwotę  49 000,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 107 241,00 zł; zwiększenie w związku z otrzymanym dofinansowaniem w formie dotacji na zadanie: „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie Miasta i Gminy Pakość” oraz „Sprzątanie Świata”oraz koniecznością zabezpieczenia środków na wydatki związane z konserwacją i eksploatacją oświetlenia na terenie Gminy Pakość; przeniesienie kwoty 78 225,00 zł z działu 750 w związku zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, z działu 020 przeniesienie kwoty 15 000,00 zł z przeznaczeniem na zakrzewienie i zakrzewienie, zakup części do kos i kosiarek oraz benzyny bezołowiowej. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.).  
 
Burmistrz Pakości  
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (26 września 2013, 12:25:56)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 873