Strona główna > Uchwały > 2007 |
Uchwała nr VIII/54/07Rady Miejskiej w Pakościz dnia 13 września 2007zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2007 rokNa podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)
Uchwała nr VIII/54/07
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 13 września 2007
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2007 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr III/17/06 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2007r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:
- przyjąć środki dotacji z funduszu celowego w dziale 020 - Leśnictwo
na kwotę 10 000 zł - przyjąć środki dotacji z funduszu celowego w dziale 600 - Transport i łączność
na kwotę 34 000 zł - przyjąć środki dotacji celowej w dziale 801 – Oświata i wychowanie
na kwotę 13 158 zł - przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 – Pomoc społeczna
na kwotę 31 265 zł - przyjąć środki dotacji celowej w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
na kwotę 16 296 zł - dokonać zwiększenia w planie dochodów budżetowych
na kwotę 202 263 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały, - dokonać przeniesień w planie wydatków budżetowych
na kwotę 211 482 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Po dokonanych zmianach:
a)§ 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy w wysokości 18 345 731 zł, w tym:
- dochody własne w kwocie 10 478 255 zł
- subwencja w kwocie 4 067 354 zł
- dotacje w kwocie 3 800 122 zł
b)§ 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości 21 190 727 zł
- wydatki bieżące w kwocie 17 782 353 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 3 408 374 zł
c)§ 3 pkt 1 Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 844 996 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- zaciągniętych kredytów w kwocie 1 806 750 zł
- zaciągniętych pożyczek w kwocie 550 000 zł
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 488 246 zł
d)załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2007-2010”, w tym w 2007r. na kwotę
3 217 401 zł, otrzymuje brzmienie:
„Planowane inwestycje na lata 2007-2010”, w tym w 2007r. na kwotę 3 332 401 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
e)załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2007r.”, w tym w 2007r. na kwotę 3 577 679 zł
otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2007r.”, w tym w 2007r. na kwotę 3 635 779 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f)załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków z zagranicy” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g)załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2007r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h)załącznik Nr 10 „Dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7
do niniejszej uchwały,
i)Załącznik Nr 11 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej”, w tym:
- Stan środków na początek roku 485 046 zł
- Przychody 400 000 zł
- Wydatki 203 405 zł
- Stan środków na koniec roku 681 641 zł
otrzymuje brzmienie:
„Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”, w tym:
- Stan środków na początek roku 485 046 zł
- Przychody 400 000 zł
- Wydatki 258 405 zł
- Stan środków na koniec roku 626 641 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały
j) załącznik Nr 8 „Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2007r.”
otrzymuje brzmienie:
„Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2007r.”
- stan środków pieniężnych na początek roku 5 769 zł
- dochody na kwotę 199 130 zł
- wydatki na kwotę 204 899 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik 1,2,3,4,5,6,7,8,9 (188kB)
Przewodniczący
Rady Miejskiej w PakościTadeusz Grupa
UZASADNIENIE
do uchwały Nr VIII/54/07
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 13 września 2007r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2007 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności przyjęcia do budżetu Gminy Pakość:
-
dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w kwocie 10 000 zł, na dofinansowania przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie
i zakrzewienie na terenie miasta i gminy”, zgodnie z umową Nr DB07056/OP-zz z dnia 7 sierpnia 2007r., -
dotacji ze środków Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w kwocie 34 000zł na wykonanie zadania rekultywacyjnego pod nazwą „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utrwalaniem emulsją asfaltową i grysami do długości 0,850 km w obrębie geodezyjnym: Wielowieś, dz. nr 88, cz. dz. nr 103/1, 103/2”:, zgodnie z umową Nr RG.II-3042-FOGR-21/2007 z dnia 22 czerwca 2007r.,
-
środków w kwocie 3 000 zł na wspólnie realizowane zadanie naprawy drogi gruntowej z Aleksandrowa do Pakości (w kierunku Kalwarii), zgodnie z porozumieniem pomiędzy Gminą Pakość i Gminą Barcin z dnia 27 lipca 2007r.,
-
dotacji celowej w dziale 801 – Oświata i wychowanie w kwocie 13 158 zł,
z przeznaczeniem na sfinansowanie nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej i drugiej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2007/2008 w okresie wrzesień – grudzień 2007r., zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-38/07 z dnia 23 sierpnia 2007r., -
dotacji celowej: w dziale 852 – Pomoc społeczna w kwocie 31 265 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”; w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza w kwocie 16 296 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej i w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia w kwocie 7 841 zł oraz na dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w kwocie 8 455 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-37/07 z dnia 21 sierpnia 2007r.,
-
dochodów wykonanych powyżej przyjętego planu z tytułu: podatku dochodowego
od osób prawnych, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od posiadania psów, z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności, odpłatnego nabycia prawa własności, wpływów z różnych dochodów, wpływów z tytułu opłaty za utrzymanie przystanków autobusowych w czystości oraz z tytułu odsetek od lokaty środków na rachunkach bankowych, -
przyjęcia na rachunku dochodów własnych Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu środków z tytułu odszkodowania z PZU, z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontu w budynku szkoły,
-
zwiększenia w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie pn. „Przebudowa przepompowni ścieków położonej
przy ul. Barcińskiej w Pakości wraz z budową kolektora tłocznego do miejscowości Piechcin gmina Barcin z niezbędnymi urządzeniami technicznymi”, -
przeniesienia w planie wydatków budżetowych między działami, rozdziałami
i paragrafami, w celu zapewnienia środków m.in. na wynagrodzenia osobowe
w Gimnazjum w Pakości, zgodnie z pismem P.Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej na zakup komputera oraz zapewnienia środków na pokrycie wysokich kosztów prowizji bankowych związanych z obsługą świadczeń rodzinnych; na wynagrodzenie dla prac społecznie-użytecznych, zakupu materiałów z przeznaczeniem dla pracowników interwencyjnych oraz paliwa i części do kosiarek; przeniesienia środków na przeprowadzenie remontów w budynkach stanowiących własność gminy z zadania pn.„Wykonanie docieplenia i elewacji budynku wielorodzinnego przy ul.Inowrocławskiej 12d w Pakości”, które zrealizowano w niższej kwocie.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (14 grudnia 2007, 07:49:14)
Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (14 grudnia 2007, 07:55:17)
Zmieniono: Publikacja uzasadnienia do Uchwały
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2458