Uchwała nr XXVII/236/09 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 26 listopada 2009zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXVII/236/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 listopada 2009


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:

§ 1.  1. W uchwale Nr XX/171/08 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2008r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:
  • dokonać zmian w  planie dochodów budżetowych
    • zwiększeń na  kwotę 259 744 zł 
    • zmniejszeń na kwotę 5 000 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w  planie wydatków budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 404 744 zł 
    • przeniesień na kwotę 44 285 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
2. Po dokonanych zmianach:
a)      § 1 otrzymuje brzmienie:
 
Dochody budżetu gminy na rok 2009 w wysokości 22 714 406,35 zł, w tym:
  • dochody bieżące w kwocie, w tym: 21 230 793,35 zł  
    • dochody własne 11 564 613,00 zł
    • subwencja 5 724 866,00 zł
    • dotacje celowe 3 941 314,35 zł 
  • dochody majątkowe w kwocie 1 483 613,00 zł
    • dotacje i środki otrzymane na inwestycje 1 280 379,00 zł
    • dochody ze sprzedaży majątku 202 000,00 zł 
    • dochody z tyt. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 1 234,00 zł 
b)       § 2 pkt 1 i 2 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości  25 516 698,35 zł
  • wydatki bieżące w kwocie 20 912 948,35 zł, w tym na:
    • wynagrodzenia i pochodne 9 907 818,68 zł
    • dotacje 851 215,00 zł                                 
    • obsługa długu 242 437,00 zł 
  • wydatki majątkowe w kwocie 4 603 750,00 zł,
    •  wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 4 603 750,00 zł
c)       § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 802 292,00 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 846 504,00 zł 
  • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 955 788,00 zł 
d)      załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2009-2012” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
e)     załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 4 425 650 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 4 603 750 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a
do niniejszej uchwały,
 
f)       załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
g)      załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu na 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
h)      załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu  administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
i)       załącznik Nr 8 „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
 
j)       załącznik Nr 13 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8
do niniejszej uchwały.
 
§ 2.   Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości

Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (132kB) pdf
Załącznik nr 1a (40kB) pdf
Załącznik nr 2 (163kB) pdf
Załącznik nr 3 (37kB) pdf
Załącznik nr 3a (34kB) pdf
Załącznik nr 4 (42kB) pdf
Załącznik nr 5 (41kB) pdf
Załącznik nr 6 (35kB) pdf
Załącznik nr 7 (32kB) pdf
Załącznik nr 8 (45kB) pdf


[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone  w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458 oraz  z 2009r. Nr 52, poz. 420.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 62, poz. 504, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666.




UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXVII/236/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 listopada 2009r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • zwiększenia planu dochodów: 
    • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa na kwotę 1 360 zł, w związku wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste, wpływów z usług oraz odsetek, 
    • w dziale 750 Administracja publiczna na kwotę 2 060 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu lokowania środków na lokatach oraz z tytułu zryczałtowanego wynagrodzenia płatnika z tytułu terminowego odprowadzania PDOF na rzecz budżetu państwa, 
    • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem na kwotę 250 716 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych z tytułu: podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych, podatku rolnego, od spadków i darowizn od osób fizycznych, opłaty targowej, odsetek, opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, podatku dochodowego od osób prawnych, 
    • w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 5 000 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu usług opiekuńczych świadczonych przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej, 
    • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 108 zł 
    • w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych, 
    • w dziale 926 Obiekty sportowe na kwotę 500 zł związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych, 
  • zmniejszenia planu dochodów: 
    • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, o kwotę 5 000 zł, w związku z niższym niż zaplanowano wykonaniem dochodu z tytułu gromadzonych opłat   za kolonie i obozy, 
  • wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych: 
    • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, przeniesienie na kwotę 5 000 zł, do rozdziału 75023 Urzędy gmin, 
    • w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie na kwotę 150 000 zł w związku z przeniesieniem środków z wydatków roku 2010 na zadanie „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i  Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255”, w związku z zwiększeniem zakresu prac przez wykonawcę w roku bieżącym, 
    • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie na kwotę 156 600 zł, w związku z zapewnieniem środków na wydatki zamieszczania w prasie lokalnej informacji o wykazach nieruchomości komunalnych przeznaczonych do sprzedaży lub wydzierżawienia; usług rzeczoznawcy majątkowego dot. wyceny wartości mienia komunalnego oraz sporządzania inwentaryzacji technicznej lokali, stanowiących gminny zasób nieruchomości; odszkodowania za bezumowne korzystanie z działki, zajętej pod przepompownię ścieków i dla potrzeb inwestycji; kosztów prowadzonych postępowań egzekucyjnych z tytułu eksmisji oraz kosztów związanych z zawieraniem umów sprostowujących udziały w nieruchomości wspólnej przypadające na poszczególnych właścicieli lokali oraz zapewnienie środków ze względu na konieczność przeprowadzenia remontu lokalu komunalnego, położonego przy ul. Św. Jana 3 w Pakości, zwolnionego w wyniku postępowania egzekucyjnego o eksmisję, 
    • w dziale 710 Działalność usługowa, zwiększenie na kwotę 9 500 zł, w związku z koniecznością uiszczenia wynagrodzenia za przygotowywanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i projektów decyzji lokalizacji celu publicznego, 
    • w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 12 000 zł oraz przeniesienie na kwotę 5 000 zł, w związku z zapewnieniem środków na zapłatę wynagrodzenia dla osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych oraz na wydanie opracowania podsumowania obchodów 650-lecia miasta Pakości w ramach promocji gminy, 
    • w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 22 049 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłatę wyrównania wynagrodzenia i pochodnych dla nauczycieli, w związku z brzmieniem art. 30a ust. 1 ustawy Karta nauczyciela oraz zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości na pokrycie kosztów związanych z obsługą i dozorem technicznym kotłowni za okres VI-XII/2009r., przeniesienie na kwotę 25 000 zł, zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu, w związku koniecznością przeprowadzenia remontu pomieszczeń po lokalu mieszkalnym z przeznaczeniem na przedszkole, 
    • w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie na kwotę 262 zł, w związku z wyższą realizacją z tytułu wpływów z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu, 
    • w dziale 852 Pomoc społeczna, przeniesienie na kwotę 14 285 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę dodatków mieszkaniowych oraz świadczeń rodzinnych, 
    • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zwiększenie na kwotę 2 233 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę wyrównania wynagrodzenia  i pochodnych dla nauczycieli, w związku z brzmieniem art. 30a ust. 1 ustawy Karta nauczyciela, 
    • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na łączną kwotę 40 000 zł, w związku z realizacją nowego zadania inwestycyjnego pn. „Budowa kanalizacji ściekowej w ulicy Radłowskiej w Pakości” oraz zapewnieniem środków na utrzymanie bezdomnych zwierząt w schronisku zgodnie z umową 1/2009 z dnia 6 stycznia 2009r. zawartą z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Inowrocławiu, 
    • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, zwiększenie na kwotę 4 000 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na koszt utrzymania Centrum Kształcenia na Odległość we wsi Radłowo zgodnie z porozumieniem nr CKNONW-9/2.1a/2006/595/P/33, 
    • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport, zwiększenie na kwotę 8 100 zł, w związku z zapewnieniem środków na wykonanie przyłączenia do sieci ENEA Operator kompleksu sportowego ORLIK 2012 zlokalizowanego przy ul. Mogileńska /Jankowska w Pakości oraz wykonaniem map do celów projektowych wraz z podziałem i scaleniem  nieruchomości. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 grudnia 2009, 11:00:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1197