Uchwała nr XXIV/221/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 27 czerwca 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXIV/221/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 czerwca 2013


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki z PROW w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 207 875,00 zł,   
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 17 361,00 zł, 
    • zmniejszeń na kwotę 55 528,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 7 000,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zmniejszeń na kwotę 73 862,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 374 457,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 31 149 176,20 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 27 667 856,20 zł
    a) dochody własne 17 475 350,00 zł;
    b) subwencje 5 723 259,00 zł; 
    c) dotacje celowe 4 469 247,20 zł, w tym na:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł;      
  2. dochody majątkowe w kwocie 3 481 320,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 1 181 320,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 1 181 320,00 zł  
    b) dochody ze sprzedaży majątku 2 000 000,00 zł      
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności
    300 000,00 zł”              
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
2)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2013 rok w wysokości 33 642 629,20 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 27 229 334,20 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych  20 582 226,49 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane  12 827 561,00 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań   7 754 665,49 zł;  
    b) dotacje na zadania bieżące  1 059 500,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych   4 573 660,94 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  277 882,77 zł;
    e) obsługa długu  736 064,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości  6 413 295,00 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 413 295,00 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 853 468,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
3) Deficyt budżetu w kwocie 2 493 453,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 1 877 311,00 zł;
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;     
  • wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł; 
4) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2013r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
                                
5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 487 157,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 413 295,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

6) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych  oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
7) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł, 
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 445 407,00 zł,  w tym na: 
    • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.” 
8) § 13 ppkt a uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a)    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł, 
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 445 407,00 zł,  w tym na: 
    • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.” 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (123kB) pdf
Załącznik nr 1a (40kB) pdf
Załącznik nr 2 (125kB) pdf
Załącznik nr 3 (42kB) pdf
Załącznik nr 4 (49kB) pdf
Załącznik nr 5 (40kB) pdf

[1] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 645.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726, z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456, 1530 i  1548.

 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXIV/221/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 czerwca 2013r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:  
  • w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 55 528,00 zł w związku z mniejszą niż zakładano realizacją dochodu z odsetek od lokowanych środków pieniężnych oraz pozostałych dochodów,
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki wiązane z ich poborem zwiększenie na kwotę 17 060,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej, kosztów upomnienia, podatków od spadków i darowizn, opłaty od posiadania psów oraz odsetek za nieterminowe regulowanie podatków i opłat, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie o kwotę 1,00 zł w związku z realizacją dochodu z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 7 000,00 zł w związku z otrzymaną darowizną na organizację letniego wypoczynku dzieci, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 208 175,00 zł w związku z otrzymanym odszkodowaniem w kwocie 300,00 zł za zbity klosz lampy w Łącku oraz podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr WS-I-W.052.9.2.324.2013 00027-6930-UM0230002/13 w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW na lata 2007-2013 na zadanie „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno- wypoczynkowego”, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 71 000,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji w zakresie pokrycia kosztów uczęszczania dzieci do przedszkoli w innej gminie, w rozdz. 80110 przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości na szkolenia, w rozdz. 80146 przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych z przeznaczeniem na szkolenia i delegacje, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 1 800,00 zł w związku z koniecznością wypłaty umowy o dzieło zawartej z osobą przeprowadzającą postępowanie przetargowe, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 368,00 zł, w związku z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych z przeznaczeniem na dokształcanie nauczycieli, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zmniejszenie na kwotę 39 113,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 301 289,00 zł w związku z niższą niż zakładano ceną zakupu programu do ewidencji opłaty z tytułu gospodarowania odpadami oraz z otrzymanym dofinansowaniem ze środków PROW na zadanie „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno- wypoczynkowego”, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie na kwotę 34 749,00 zł w związku z odstąpieniem od realizacji zadania „Zagospodarowanie terenu świetlicy wiejskiej w m. Radłowo”, 
  • zmniejszenie zaciąganych kredytów o kwotę 243 570,00 zł, powyższe powoduje zmniejszenie deficytu budżetu o kwotę 243 570,00 zł. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).  
 
Burmistrz Pakości  
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (5 lipca 2013, 11:10:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 693