Uchwała nr III/24/2015RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 12 lutego 2015zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 r.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))

Uchwała nr III/24/2015
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 12 lutego 2015


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej otrzymanej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 750 Administracja publiczna na kwotę 4 739,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 298 000,00 zł,
    • zmniejszeń na kwotę 1,56 zł,
    • przeniesień na kwotę 975 000,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 302 875,00 zł,
    • przeniesień na kwotę 31 130,96 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 29 910 949,11 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 27 034 324,11 zł
    a) dochody własne 17 291 407,44 zł,
    b) subwencje 6 101 156,00 zł,
    c) dotacje celowe 3 641 760,67 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 – 4 739,00 zł;
  2. dochody majątkowe w kwocie 2 876 625,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 2 057 024,00 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 2 057 024,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 769 601,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 50 000,00 zł,”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 31 383 307,67 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 26 805 376,11 zł,
    a) wydatki jednostek budżetowych 20 915 027,07 zł,
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 124 599,60 zł,
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 790 427,47 zł,
    b) dotacje na zadania bieżące 1 107 288,00 zł,
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 371 061,04 zł,
    d) obsługa długu 412 000,00 zł,
  2. wydatki majątkowe w wysokości 4 577 931,56 zł,
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 4 577 931,56 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 2 502 359,00 zł,
    dotacje na zadania majątkowe – 150 000,00 zł.”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
3) Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 1 472 358,56 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji obligacji,

4) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2015r.” na kwotę 4 574 805,00 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2015r.” na kwotę 4 577 931,56zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

6) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

8) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  1. pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  2. sfinansowanie planowanego deficytu 1 472 358,56 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 136 641,44 zł.”;
9) § 13 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  1. na pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  2. na sfinansowanie planowanego deficytu 1 472 358,56 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 136 641,44 zł.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady
Miejskiej
Jerzy Joachimiak

Załączniki 1-6 (358kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 645 i 1318 oraz z 2014r. poz. 379 i 1072.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646 oraz z 2014r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626 i poz. 1877.



UZASADNIENIE
do uchwały III/24/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 12 lutego 2015r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zmniejszenie o kwotę 1,56 zł,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 4 739,00 zł w związku z otrzymaniem płatności z tytułu realizowanego zadania „Wyposażenie świetlicy wiejskiej w Rycerzewku w sprzęt nagłaśniający i multimedialny” zgodnie z umową przyznania pomocy nr WS-IW.052.8.725.296.2013 00352-6930-UM240725/13 na operację z zakresu małych projektów w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013,
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 298 000,00 zł w związku z naliczeniem podatku od nieruchomości dla Gminy Pakość, przeniesienie kwoty 975 000,00 zł dotyczącej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do działu 90002 Gospodarka odpadami, w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie na kwotę 137,56 zł na zadanie „Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Pakość – Piechcin”,
  • w dziale 630 Turystyka przeniesienie na kwotę 3 500,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 298 000,00 zł w związku z naliczeniem podatku od nieruchomości dla gminy Pakość, przeniesienie na kwotę 4 189,00 zł w związku z realizacją zadania „Zakup kserokopiarki dla Urzędu Miejskiego” oraz ze zmianą klasyfikacji budżetowej, przeniesienie kwoty 10 262,56 zł do działu 600 i 757,
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa przeniesienie na kwotę 429,40 zł w związku ze zmiana klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochron przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 2 000,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 757 Obsługa długu publicznego zwiększenie o kwotę 4 875,00 zł oraz przeniesienie z działu 750 kwoty 10 125,00 zł w związku z opłaceniem prowizji od emisji obligacji,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 8 400,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej a także pismem Dyrektor Gimnazjum w Pakości w związku z wypłatą wynagrodzenia za przeprowadzone postępowanie kwalifikacyjne,
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 600,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna przeniesienie na kwotę 750,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
  • w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2014r.” zwiększeniu ulegają przychody o kwotę 136,00 zł w związku z emisja obligacji w tys. złotych, natomiast rozchody ulegają zmniejszeniu o 1,56 zł.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (19 lutego 2015, 08:44:29)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 404