Strona główna > Uchwały > 2007 |
Uchwała nr XI/84/07Rady Miejskiej w Pakościz dnia 20 grudnia 2007w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
Uchwała nr XI/84/07
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 20 grudnia 2007
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Dochody budżetu gminy na rok 2008 w wysokości 18 108 208 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie, w tym: 17 781 318 zł
- dochody własne 9 778 899 zł
- subwencje 4 411 987 zł
- dotacje 3 590 432 zł
- dochody majątkowe w kwocie 326 890 zł
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 oraz Nr 1a do uchwały.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 21 545 563 zł, zgodnie z załącznikiem
Nr 2 do uchwały.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
a) wydatki bieżące w kwocie 17 833 208 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne 8 667 453 zł
- dotacje 768 834 zł
- obsługa długu 176 709 zł
b) wydatki majątkowe w kwocie 3 712 355 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
3. Planowane inwestycje na lata 2008 - 2011 zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.
4. Planowane zadania inwestycyjne na rok 2008 zgodnie z załącznikiem Nr 3a do uchwały.
5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały.
§ 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3 437 355 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
a) zaciąganych kredytów w kwocie 3 237 355 zł
b) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 200 000 zł
2. Przychody budżetu gminy w wysokości 4 806 155 zł, rozchody w wysokości 1 368 800zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwę:
a) ogólną w wysokości 40 000 zł,
b) celową w wysokości 30 000 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.
2. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 115 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 105 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.
§ 7. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych:
a) dochody 202 419 zł
b) wydatki 202 419 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
§ 8. 1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 545 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały.
2. Dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym i jednostkom zaliczanym i niezaliczanym do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 217 000 zł, zgodnie załącznikiem Nr 11 do uchwały.
3. Dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań realizowanych w drodze porozumień na łączną kwotę 6 834 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- stan środków obrotowych na początek roku 795 000 zł
- przychody 500 000 zł
- wydatki 341 000 zł
- stan środków obrotowych na koniec roku 954 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 13 do uchwały.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 3 237 355 zł
§ 11. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 600 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych do wysokości określonej w załącznikach Nr 3 i Nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 1 000 000 zł,
3) do spłaty długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów w kwocie1 368 800 zł,
4) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu i przeniesienie wydatków między paragrafami w ramach rozdziałów oraz przeniesienie wydatków budżetu między rozdziałami w ramach działów, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem Nr 14 do uchwały.
§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik Nr 1 (65kB)
Załącznik Nr 1a (38kB)
Załącznik Nr 2 (152kB)
Załącznik Nr 3 (35kB)
Załącznik Nr 3a (32kB)
Załącznik Nr 4 (49kB)
Załącznik Nr 5 (39kB)
Załącznik Nr 6 (39kB)
Załącznik Nr 7 (30kB)
Załącznik Nr 8 (38kB)
Załącznik Nr 9 (41kB)
Załącznik Nr 10 (27kB)
Załącznik Nr 11 (33kB)
Załącznik Nr 12 (31kB)
Załącznik Nr 13 (41kB)
Załącznik Nr 14 (48kB)
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XI/84/07
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 20 grudnia 2007r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r.
Podjęcie przedmiotowej uchwały uzasadnia konieczność ustanowienia podstawy gospodarki finansowej na 2008 rok. Budżet jest narzędziem umożliwiającym kierowanie działaniami gminy, jest rocznym planem dochodów i wydatków oraz jej przychodów i rozchodów. Budżet przygotowany został w oparciu o ustawę o finansach publicznych oraz w oparciu o obowiązujące przepisy o dochodach jst. Przy szacowaniu wydatków brano pod uwagę wnioski zgłoszone przez mieszkańców miasta i gminy Pakość, radnych oraz jednostki podległe. Kierowano się koniecznością zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy oraz koniecznością realizacji ustawowo określonych zadań własnych i zleconych gminy.
Podstawę prawną przedmiotowej uchwały stanowi art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (2 stycznia 2008, 08:46:40)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2681