Strona główna > Uchwały > 2012 |
Uchwała nr XVII/132/2012RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 14 września 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
Uchwała nr XVII/132/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 14 września 2012
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z
dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
- przyjąć środki na finansowanie inwestycji w dziale 600 Transport i łączność na kwotę 120 000,00 zł,
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 758 Różne rozliczenia na kwotę 39 705,00 zł,
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 3 000,00 zł,
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 5 211,00 zł,
- przeniesień na kwotę 10 000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
- dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 167 916,00 zł,
- zmniejszeń na kwotę 1 192 427,00 zł,
- przeniesień na kwotę 208 249,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
2. Po dokonanych zmianach:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 32 542 617,50 zł, w tym:
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 36 077 666,24 zł, w tym:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 122 872,74 zł;
e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 12 160 462,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 064 946,74 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
j) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
k) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (129kB)
Załącznik nr 1a (106kB)
Załącznik nr 2 (163kB)
Załącznik nr 3 (88kB)
Załącznik nr 4 (114kB)
Załącznik nr 5 (113kB)
Załącznik nr 6 (110kB)
Załącznik nr 7 (98kB)
Załącznik nr 8 (78kB)
Załącznik nr 9 (95kB)
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały.
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 32 542 617,50 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie 25 726 913,50
zł
a) dochody własne 15 553 513,00 zł;
b) subwencje 5 627 457,00 zł;
c) dotacje celowe 4 545 943,50 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 206 464,50 zł; - dochody
majątkowe w kwocie 6 815 704,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 893 416,00 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 754 794,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270 000,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 36 077 666,24 zł, w tym:
- wydatki bieżące w wysokości 25 012 719,50 zł;
a) wydatki jednostek budżetowych 18 464 863,00 zł;
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 094 929,77 zł;
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 369 933,23 zł;
b) dotacje na zadania bieżące 1 049 500,00 zł;
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 680 643,63 zł;
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 225 671,87 zł;
e) obsługa długu 592 041,00 zł; - wydatki majątkowe w wysokości 11 064 946,74 zł;
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 064 946,74 zł, w tym:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
zaciąganych kredytów w kwocie 3 122 872,74 zł;
- zaciąganych pożyczek w kwocie 325 000,00 zł;
- wolnych środków w kwocie 87 176,00 zł;
e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 12 160 462,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 064 946,74 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
j) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
k) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 3 447 872,74 zł,
- kredyty 3 122 872,74 zł
- pożyczki 325 000,00 zł”,
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 3 447 872,74 zł,
- kredyty 3 122 872,74 zł
- pożyczki 325 000,00
zł”,
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (129kB)
Załącznik nr 1a (106kB)
Załącznik nr 2 (163kB)
Załącznik nr 3 (88kB)
Załącznik nr 4 (114kB)
Załącznik nr 5 (113kB)
Załącznik nr 6 (110kB)
Załącznik nr 7 (98kB)
Załącznik nr 8 (78kB)
Załącznik nr 9 (95kB)
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012r., poz.567.
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 142
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 142
UZASADNIENIE
do uchwały XVII/132/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 14 września 2012r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
do uchwały XVII/132/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 14 września 2012r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 020 Leśnictwo przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 120 000,00 zł, w związku z podpisaną dnia 3 lipca 2012 roku umową nr UM_RG.7152.1.232.2012 z Województwem Kujawsko-Pomorskim na przeznaczenie środków budżetu województwa kujawsko-pomorskiego pochodzące z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej na zadanie „Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej realizowanej dwuwarstwowo, składającej się z warstwy wiążącej i ścieralnej, o minimalnej łącznej grubości warstw 6 cm do długości 1,000 km w obrębie geodezyjnym Ludwiniec dz. nr 39”,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 621,00 zł z tytułu wykonania wyższych wpływów z różnych dochodów i odsetek,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 6,00 zł w związku z wyższym niż zakładano, wykonaniem planu z tyt. opłat za udostępnianie danych osobowych,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie o kwotę 1 044,00 zł z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego i odsetek,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 39 705,00 zł decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120.59.2012/10 z dnia 29 sierpnia 2012r. z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2011r. – rezerwa celowa cz.83, poz. 51 ustawy budżetowej na 2012r.,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 2 820,00 zł w związku z wykonaniem dochodów z tytułu zwrotu zasiłku stałego przez ZUS Bydgoszcz,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł w związku z podpisaną dnia 21 sierpnia umową nr 16/2012 z Powiatem Inowrocławskim na dofinansowanie zadania pn. akcja „Sprzątanie świata”,
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie z rozdz. 90001 z zadania „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul. Wyszyńskiego i ulic przyległych – II etap” kwoty 85 000,00 zł na zadanie „Modernizacja oczyszczalni ścieków w m. Kościelec” oraz przeniesienie kwoty 800,00 zł z przeznaczeniem na umowę o dzieło w funduszu sołeckim Dziarnowo,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie
o łączną kwotę 165 451,00 zł: na zakup
usług pozostałych 45 451,00 zł, na zadanie „Przebudowa drogi gminnej nr
150432C położonej w m. Ludwiniec” kwota 120 000,00 zł; zmniejszenie o
kwotę 514 736,00 zł:
w zadaniu „Przebudowa drogi gminnej nr 150432C położonej w m. Ludwiniec” środki kredytu 446 000,00 zł, w zadaniu „Remont nawierzchni drogi gminnej nr 150426C relacji Kościelec – Węgierce” środki kredytu 68 736,00 zł; przeniesienie z działu 900 kwoty 50 129,00 zł na: zakup usług pozostałych 12 529,00 zł, „Remont mostu drewnianego na rzece Noteć w m. Kościelec gm. Pakość” 35 000,00 zł; zadanie „Przebudowa drogi gminnej nr 150446C w m. Rybitwy gm. Pakość łączącej drogę powiatową nr 2507C relacji Rybitwy-Jaksice z drogą wojewódzką nr 251 relacji Inowrocław-Kaliska wraz z budową kanalizacji” 2 600,00 zł; - w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie na kwotę 56 560,00 zł w związku z koniecznością zakupu materiałów niezbędnych do wykonania remontów lokali komunalnych, uiszczania comiesięcznych opłat na części wspólne w budynkach stanowiących współwłasność Gminy i osób fizycznych oraz opłat na eksploatację i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym oraz wykupem działki nr 101 o pow. 0,1784 ha przy ul. Błonie w Pakości,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie z działu 900 na kwotę 28 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie wydatków związanych z realizacją zleceń polegających na podziale nieruchomości wraz z badaniem ksiąg wieczystych i sporządzeniem dokumentacji przewłaszczeniowej do celów prawnych oraz rozgraniczeniu i wznowieniu granic nieruchomości; projekty decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego; sporządzenie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość,
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie kwoty 13 000,00 zł na zorganizowanie prac interwencyjnych,
- w dziale 754 Obrona cywilna przeniesienie na kwotę 3 000,00 zł na dofinansowanie remontu budynku Policji,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 4 960,00 zł w tym z działu 854 Edukacyjna opieka wychowawcza kwoty 1 000,00 zł , zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości oraz z przeznaczeniem na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnej i egzaminacyjnej powołanej do spraw awansu zawodowego nauczycieli w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 100,00 zł, w związku z korektą planu wydatków,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 2 465,00 zł w związku z odprowadzeniem zwrotu zasiłku stałego na rachunek Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, przeniesienie na kwotę 700,00 zł w związku z odprowadzeniem składki społecznej od umowy zlecenie,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszenie o łączną kwotę 653 301,00 zł: zadania „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul. Wyszyńskiego i ulic przyległych – II etap” środki kredytu w wysokości 375 000,00 zł, zadania „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno- wypoczynkowego” środki kredytu 177 260,00 zł oraz wolne środki 101 041,00 zł; przeniesienie na kwotę 51 000,00 zł: z zadania „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul. Wyszyńskiego i ulic przyległych – II etap” w kwocie 40 000,00 zł do rozdz. 90004; 10 000,00 zł z tytułu funduszu sołeckiego Dziarnowana zakup altany, 1 000,00 zł na zakup usług pozostałych,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie o kwotę wolnych środków 24 390,00 zł wartości zadania „Zagospodarowanie terenu świetlicy wiejskiej w m. Radłowo” oraz przeniesienie kwoty 10 610,00 zł.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały.
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (26 września 2012, 13:58:16)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 743