Strona główna > Uchwały > 2017 |
Uchwała nr XXV/262/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 października 2017w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1, art. 88 ust. 7 i art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) związku z art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i 949)
Uchwała nr XXV/262/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 października 2017
w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości
Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1, art. 88 ust. 7 i art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) związku z art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i 949)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości, powstałej w wyniku przekształcenia Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości w ośmioletnią szkołę podstawową, nadaje się statut, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak
Rady
Miejskiej w Pakości
z dnia 26 października 2017 r.
w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości
w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości
Na podstawie uchwały nr XX/229/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe, dotychczasowe Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości zostało przekształcone w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości.
Szkoła Podstawowa im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości rozpoczęła swoją działalność z dniem 1 września 2017 r.
Zgodnie z art. 88 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, z późn. zm. ) organ zakładając szkołę nadaje pierwszy statut.
W przypadku szkół prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego zadania i kompetencje organu prowadzącego określone w art. 88 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe wykonuje rada gminy. W myśl art. 98 ustawy Prawo oświatowe statut szkoły zawiera w szczególności:
- nazwę i typ szkoły oraz jej siedzibę, a w przypadku gdy szkoła wchodzi w skład zespołu szkół - także nazwę tego zespołu;
- imię szkoły, o ile zostało nadane;
- nazwę i siedzibę organu prowadzącego szkołę;
- cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz sposób ich wykonywania, w tym w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwiania uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia;
- organy szkoły oraz ich szczegółowe kompetencje, a także szczegółowe warunki współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi;
- organizację pracy szkoły, w tym organizację oddziałów sportowych, mistrzostwa sportowego, dwujęzycznych, integracyjnych, specjalnych i klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3, z uwzględnieniem organizacji nauczania i oceniania w tych klasach, oraz organizację nauczania języka mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub języka regionalnego, jeżeli szkoła takie oddziały lub nauczanie prowadzi, organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, jeżeli szkoła takie wspomaganie prowadzi, a także zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeśli szkoła takie zajęcia prowadzi;
- zakres zadań nauczycieli, w tym nauczyciela wychowawcy i nauczyciela bibliotekarza, oraz innych pracowników szkoły, w tym także zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, a także sposób i formy wykonywania tych zadań dostosowane do wieku i potrzeb uczniów oraz warunków środowiskowych szkoły;
- szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, o którym mowa w art. 44b ustawy o systemie oświaty;
- nazwę zawodu lub zawodów, w których kształci szkoła - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
- szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
- organizację zajęć edukacyjnych w ramach kształcenia zawodowego - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
- organizację pracowni szkolnych, w szczególności pracowni ćwiczeń praktycznych, pracowni symulacyjnych oraz warsztatów szkolnych dla realizacji zajęć praktycznych, jeżeli szkoła takie pracownie i warsztaty posiada;
- organizację dodatkowych zajęć dla uczniów, zwiększających szanse ich zatrudnienia, jeżeli szkoła takie zajęcia prowadzi;
- organizację kształcenia ogólnego i zawodowego w przypadku pracowników młodocianych - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
- określenie formy kształcenia - stacjonarnej lub zaocznej - w przypadku szkoły dla dorosłych;
- organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego;
- prawa i obowiązki uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły, a także tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia;
- rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody;
- rodzaje kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary;
- przypadki, w których dyrektor szkoły podstawowej może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły;
- sposób organizacji i realizacji działań w zakresie wolontariatu;
- formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna pomoc i wsparcie;
- organizację biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekami;
- organizację internatu, o ile został w szkole zorganizowany;
- organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia - w przypadku szkoły podstawowej i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne, o której mowa w art. 127 ust. 1;
- warunki stosowania sztandaru szkoły, godła szkoły oraz ceremoniału szkolnego, o ile zostały ustanowione.
W myśl art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy
wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i 949) czynności podejmowane na rok szkolny 2017/2018 i następne lata szkolne
dotyczące organizowania i prowadzenia kształcenia, wychowania i opieki w
jednostkach organizacyjnych systemu oświaty, oraz realizowania zadań
oświatowych w tych latach szkolnych, są podejmowane zgodnie z przepisami ustawy
- Prawo oświatowe oraz ustaw zmienianych w art. 4 i art. 15, w brzmieniu
nadanym niniejszą ustawą, a także zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie
tych ustaw, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (7 listopada 2017, 07:39:38)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 311