Uchwała nr XXV/262/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 października 2017w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1, art. 88 ust. 7 i art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) związku z art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i 949)

Uchwała nr XXV/262/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 października 2017


w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości

Na podstawie art. 29 ust. 1 pkt 1, art. 88 ust. 7 i art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949 ) związku z art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i 949)


uchwala się, co następuje:
 
§ 1. Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości, powstałej w wyniku przekształcenia Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości w ośmioletnią szkołę podstawową, nadaje się statut,  stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak

 
Załącznik (1431kB) pdf  
 
   
 
UZASADNIENIE  
do uchwały nr XXV/262/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 października 2017 r.

w sprawie nadania statutu Szkole Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości
 
Na podstawie uchwały nr XX/229/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą - Prawo oświatowe, dotychczasowe Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości zostało przekształcone w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości.
Szkoła Podstawowa im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości rozpoczęła swoją działalność z dniem 1 września 2017 r.
Zgodnie z art. 88 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe  (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, z późn. zm. ) organ zakładając szkołę nadaje pierwszy statut.
W przypadku szkół prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego zadania i kompetencje organu prowadzącego określone w art. 88 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe wykonuje rada gminy. W myśl art. 98 ustawy Prawo oświatowe statut szkoły zawiera w szczególności:
  1. nazwę i typ szkoły oraz jej siedzibę, a w przypadku gdy szkoła wchodzi w skład zespołu szkół - także nazwę tego zespołu;
  2. imię szkoły, o ile zostało nadane;
  3. nazwę i siedzibę organu prowadzącego szkołę;
  4. cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz sposób ich wykonywania, w tym w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwiania uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia;
  5. organy szkoły oraz ich szczegółowe kompetencje, a także szczegółowe warunki współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi;
  6. organizację pracy szkoły, w tym organizację oddziałów sportowych, mistrzostwa sportowego, dwujęzycznych, integracyjnych, specjalnych i klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3, z uwzględnieniem organizacji nauczania i oceniania w tych klasach, oraz organizację nauczania języka mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub języka regionalnego, jeżeli szkoła takie oddziały lub nauczanie prowadzi, organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, jeżeli szkoła takie wspomaganie prowadzi, a także zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeśli szkoła takie zajęcia prowadzi;
  7. zakres zadań nauczycieli, w tym nauczyciela wychowawcy i nauczyciela bibliotekarza, oraz innych pracowników szkoły, w tym także zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, a także sposób i formy wykonywania tych zadań dostosowane do wieku i potrzeb uczniów oraz warunków środowiskowych szkoły;
  8. szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, o którym mowa w art. 44b ustawy o systemie oświaty;
  9. nazwę zawodu lub zawodów, w których kształci szkoła - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
  10. szczegółową organizację praktycznej nauki zawodu - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
  11. organizację zajęć edukacyjnych w ramach kształcenia zawodowego - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
  12. organizację pracowni szkolnych, w szczególności pracowni ćwiczeń praktycznych, pracowni symulacyjnych oraz warsztatów szkolnych dla realizacji zajęć praktycznych, jeżeli szkoła takie pracownie i warsztaty posiada;
  13. organizację dodatkowych zajęć dla uczniów, zwiększających szanse ich zatrudnienia, jeżeli szkoła takie zajęcia prowadzi;
  14. organizację kształcenia ogólnego i zawodowego w przypadku pracowników młodocianych - w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe;
  15. określenie formy kształcenia - stacjonarnej lub zaocznej - w przypadku szkoły dla dorosłych;
  16. organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego;
  17. prawa i obowiązki uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły, a także tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia;
  18. rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody;
  19. rodzaje kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary;
  20. przypadki, w których dyrektor szkoły podstawowej może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły;
  21. sposób organizacji i realizacji działań w zakresie wolontariatu;
  22. formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych jest potrzebna pomoc i wsparcie;
  23. organizację biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekami;
  24. organizację internatu, o ile został w szkole zorganizowany;
  25. organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia - w przypadku szkoły podstawowej i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne, o której mowa w art. 127 ust. 1;
  26. warunki stosowania sztandaru szkoły, godła szkoły oraz ceremoniału szkolnego, o ile zostały ustanowione.
W myśl art. 307 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo  oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60 i  949)   czynności podejmowane na rok szkolny 2017/2018 i następne lata szkolne dotyczące organizowania i prowadzenia kształcenia, wychowania i opieki w jednostkach organizacyjnych systemu oświaty, oraz realizowania zadań oświatowych w tych latach szkolnych, są podejmowane zgodnie z przepisami ustawy - Prawo oświatowe oraz ustaw zmienianych w art. 4 i art. 15, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, a także zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie tych ustaw, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (7 listopada 2017, 07:39:38)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 311