Uchwała nr V/30/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 marca 2011zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])

Uchwała nr V/30/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 marca 2011


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])


§ 1. 1. W uchwale Nr III/11/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2011 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo na kwotę 
    441 104,00 zł
  • przyjąć środki części oświatowej subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia na kwotę 111 300,00 zł
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 1 700,00 zł
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 2 264 201,00 zł
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 710 Działalność usługowa o kwotę  
    1 000,00 zł
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 248 300,00 zł
  • dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 204,00 zł
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 4 511 730,00 zł
    • zmniejszeń o kwotę 249 300,00 zł
    • przeniesień na kwotę 713 848,00 zł

2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 30 156 877,00 zł, w tym:

  1. dochody bieżące w kwocie 22 863 439,00 zł,
    a) dochody własne 14 012 822,00 zł
    b) subwencje 5 350 970,00 zł
    c) dotacje celowe 3 499 647,00 zł
  2. dochody majątkowe w kwocie 7 293 438,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 6 672 604,00 zł
    w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 6 672 604,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 620 834,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,

b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2011 rok w wysokości 35 387 764,00 zł, w tym:

  1. wydatki bieżące w wysokości 22 225 855,00 zł, 
    a) wydatki jednostek budżetowych 16 808 912,00 zł
        wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 948 927,92 zł
        wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 859 984,08 zł
    b) dotacje na zadania bieżące 938 709,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 029 574,00 zł
    d) obsługa długu 448 660,00 zł
  2. wydatki majątkowe w wysokości 13 161 909,00 zł,
      a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 13 161 909,00 zł   
          w tym na:
          programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt
          2 i 3, 10 220 166,00 zł”
          zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

c) Deficyt budżetu w kwocie 5 230 887,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:

  • kredytów w kwocie 3 364 442,00 zł
  • pożyczek w kwocie 417 413,00 zł
  • wolnych środków w kwocie 1 449 032,00 zł

d) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
e) załącznik  „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 8 767 383,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 13 161 909,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Dochody związane z realizacją zadań zleconych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych  oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
j) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
k) § 5 otrzymuje brzmienie: 
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu,  w tym na: 3 781 855,00 zł
    • kredyty                                                             3 364 442,00 zł
    • pożyczki,                                                             417 413,00 zł
  • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 908 139,00 zł”

l) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a)    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:

  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, w tym na: 3 781 855,00 zł
    • kredyty 3 364 442,00 zł
    • pożyczki, 417 413,00 zł
  • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 908 139,00 zł”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa  

Załącznik nr 1 (124kB) pdf
Załącznik nr 1a (145kB) pdf
Załącznik nr 2 (197kB) pdf
Załącznik nr 3 (135kB) pdf
Załącznik nr 4 (120kB) pdf
Załącznik nr 5 (130kB) pdf
Załącznik nr 6 (105kB) pdf
Załącznik nr 7 (97kB) pdf
Załącznik nr 8 (151kB) pdf
Załącznik nr 9 (128kB) pdf

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.
[3] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666, Nr 157, poz. 1244 i Nr 161, poz. 1277.
[4] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszona w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620, Nr 108 poz. 685, Nr 152, poz. 1020, Nr 161, poz. 1078, Nr 226, poz. 1475 i Nr 238, poz. 1578.

 

UZASADNIENIE
do uchwały V/30/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 marca 2011r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:

  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo  zwiększenie na kwotę 441 104,00 zł w związku z podpisaniem w dniu 16 marca 2011r. umowy o przyznanie pomocy w ramach Działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW na lata 2001-2013, dotyczącej realizacji zadania „Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu w centrum wsi Kościelec gm. Pakość w celu utworzenia miejsca wypoczynku i rekreacji dla lokalnej społeczności”,
  • w dziale 710 Działalność usługowa zmniejszenie o kwotę 1 000,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r.,
  • w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 111 300,00 zł, w związku z otrzymaniem informacji o ostatecznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej, zgodnie z decyzją  nr ST3/4820/2/2011 Ministra Finansów z dnia 11 lutego 2011r.,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 1 904,00 zł, w związku z otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r. oraz otrzymaniem zwrotu zasiłku okresowego za 2008 rok w związku z wykonaniem przez ZUS Bydgoszcz wyroku Sądu z dnia 29.10.2010r., zmniejszenie o kwotę 248 300,00 zł w związku z  otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r.,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 2 264 201,00 zł, w związku z kontynuacją zadania pn. „Utworzenie Parku kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” wprowadza się dofinansowanie wynikające z podpisanej umowy w części dotyczącej roku 2010,

wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:

  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo  przeniesienie na kwotę 624 224,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej i otrzymaniem pomocy w ramach Działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW na lata 2001-2013, dotyczącej realizacji zadania „Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu w centrum wsi Kościelec gm. Pakość w celu utworzenia miejsca wypoczynku i rekreacji dla lokalnej społeczności”,
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 63 259,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 22 503,00 zł w związku z koniecznością usunięcia skutków powodzi w infrastrukturze drogowej oraz kosztami utrzymania przejazdu kolejowego w związku z zachowaniem trwałości projektu „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i  Mogileńska  w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255”, realizacja nowego zadania „Uporządkowanie terenów po zakładach lniarskich”
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 80 000,00 zł, w związku z realizacją nowego zadania „Modernizacja budynku po byłej Szkole Podstawowej w Radłowie”,
  • w dziale 710 Działalność usługowa zmniejszenie o kwotę 1 000,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r.,
  • w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie do działu środków w wysokości 13 454,00 zł związku z przeliczeniem odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i ogłoszeniem obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 lutego 2011r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w 2010r. i w drugim półroczu 2010r.,
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 5 500,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 13 000,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków finansowych na realizację zaleceń określonych w Decyzji Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Inowrocławiu dot. zamontowania na każdej kondygnacji budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu hydrantów 25 z wężem półsztywnym, oddzielenia kotłowni i składu oleju opałowego od pozostałej części budynku drzwiami o określonej klasie ogniotrwałej, przeniesienie w ramach działu na kwotę 13 625,00 zł oraz do innych działów kwoty 33 673,00 zł w związku z  przeliczeniem dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, a także  pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości w sprawie podziału środków na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 20 803,00 zł, w związku z niewykorzystaniem w 2010 roku wpływów  z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,  
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 1 904,00 zł, w związku z otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r. oraz przekazaniem zwrotu zasiłku okresowego za 2008 rok na rachunek Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, zmniejszenie o kwotę 248 300,00 zł w związku z  otrzymaniem ostatecznych wielkości dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.3120.4.2011.19 z dnia 25 lutego 2011r., przeniesienie na kwotę 2 866,00 zł zgodnie z pismem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości w celu wypłaty ryczałtu samochodowego związanego z usługami opiekuńczymi osób starszych i schorowanych z terenów wiejskich oraz zabezpieczenia środków na obsługę organizacyjno-techniczną zespołu interdyscyplinarnego, powołanego zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. Nr 180, poz. 1493 z późn.zm.),
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie do innych działów kwoty 2 506,00 zł w związku z przeliczeniem dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie  na kwotę 840 359,00 zł, w związku z niewydatkowaniem w całości środków pochodzących z opłat i kar za korzystanie ze środowiska,  zadania „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul.Wyszyńskiego i ulic przyległych - I etap”, przeniesienie na kwotę 2 500,00 zł celem zabezpieczenia środków na zakup usług remontowych,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 3 492 405,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 24 630,00 zł, w związku z kontynuacją zadania pn. „Utworzenie Parku kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” w celu zabezpieczenia środków na wydatki, które nie zostały poniesione w 2010r.,
  • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport przeniesienie na kwotę 18 000,00 zł, w związku
    z koniecznością zabezpieczenia środków na zakup nagłośnienia na Stadion Miejski.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (12 kwietnia 2011, 14:52:35)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 876