Uchwała nr XXVI/243/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 24 października 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXVI/243/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 24 października 2013


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się następujące zmiany:  
  • zmniejszyć środki dotacji w dziale 600 Transport i łączność na kwotę 49 966,00 zł,
  • zmniejszyć środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 973 445,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    • zmniejszeń na kwotę 1 811 676,00 zł,
    • zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    • zmniejszeń na kwotę 3 161 642,00 zł,
    • przeniesień na kwotę 122 842,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 29 021 881,20 zł, w tym:  
  1. dochody bieżące w kwocie 27 492 854,20 zł
    a) dochody własne 16 802 605,00 zł;
    b) subwencje 5 723 259,00 zł; 
    c) dotacje celowe 4 966 990,20 zł, w tym na:    
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł;   
  2. dochody majątkowe w kwocie 1 529 027,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 329 027,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 207 875,00 zł 
    b) dochody ze sprzedaży majątku 1 100 000,00 zł      
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 100 000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
2)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2013 rok w wysokości 31 188 779,20 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 27 022 854,20 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych  20 317 974,49 zł;     
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane  12 773 039,78 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań  7 544 934,71 zł;        
    b) dotacje na zadania bieżące  1 041 524,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych  4 996 408,94 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  277 882,77 zł;
    e) obsługa długu  389 064,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości  4 165 925,00 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 4 165 925,00 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 853 468,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
3) Deficyt budżetu w kwocie 2 166 898,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 577 311,00 zł;
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;    
  • zaciąganych pożyczek na wyprzedzające finansowanie w kwocie 973 445,00 zł;
  • wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł;                       
4) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2013r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 575 456,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 4 165 925,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
6) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie
ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
7) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
8) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2013r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.  
 
9) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 118 852,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 973 445,00 zł,
  • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.”
10)  § 13 ppkt a uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 118 852,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 973 445,00 zł,
  • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych
  • oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa
 

Załącznik nr 1 (112kB) pdf
Załącznik nr 1a (119kB) pdf
Załącznik nr 2 (237kB) pdf
Załącznik nr 3 (108kB) pdf
Załącznik nr 4 (137kB) pdf
Załącznik nr 5 (116kB) pdf
Załącznik nr 6 (114kB) pdf
Załącznik nr 7 (94kB) pdf

[1] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 645.
[2] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 938.

 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXVI/243/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 24 października 2013r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
 
  • w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 49 966,00 zł, w związku z niższym niż zakładano kosztem zadania „Przebudowa drogi gminnej na odcinku od 0+000 km – 0+875 km, położonej w m. Wielowieś gm. Pakość (150455C)” i tym samym niższym dofinansowaniem z Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zmniejszenie o kwotę 1 100 000,00 zł w związku z niższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania i sprzedaży mienia gminnego, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki wiązane z ich poborem zmniejszenie o kwotę 311 676,00 zł, w związku z niższym niż zakładano wpływem z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszenie o kwotę 1 373 445,00 zł, w związku z niską realizacją dochodu z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska otrzymywanych od Urzędu Marszałkowskiego oraz nie otrzymaniem w 2013 roku środków z PROW na zadanie „Przebudowa stałego targowiska miejskiego – Mój Rynek w Pakości ul. Św.Jana”, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę zmniejszenie o kwotę 900,00 zł, 
  • w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 2 402 531,00 zł: 
    • „Przebudowa drogi gminnej na odcinku od 0+000 km – 0+875 km, położonej w m. Wielowieś gm. Pakość (150455C)” – zmniejszenie o kwotę 233 248,00 zł, w związku z uzyskaniem niższych kosztów w procedurze przetargowej, 
    • „Przebudowa drogi gminnej nr 150446C w m. Rybitwy gm. Pakość łączącej drogę powiatową nr 2507C relacji Rybitwy-Jaksice z drogą wojewódzką nr 251 relacji Inowrocław-Kaliska wraz z budową kanalizacji – etap I” zmniejszenie o kwotę 153 000,00 zł, w związku z uzyskaniem niższych kosztów w procedurze przetargowej, 
    • „Przebudowa drogi gminnej nr 151829C ul. Nadnotecka gm. Pakość wraz z budową kanalizacji deszczowej” zmniejszenie o kwotę 95 000,00 zł, w związku z uzyskaniem niższych kosztów w procedurze przetargowej, 
    • „Uporządkowanie terenów po zakładach lniarskich w Pakości – budowa drogi kategorii gminnej” zmniejszenie o kwotę 1 921 283,00 zł, w związku z przesunięciem terminu realizacji zadania na rok 2014, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zmniejszenie o kwotę 75 000,00 zł i przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł w uwagi na konieczność zlecenia rzeczoznawcy majątkowemu ustalenia wartości nieruchomości gruntowych i lokalowych położonych w Pakości i stanowiących gminny zasób nieruchomości, przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej oraz w drodze przetargu, 
  • w dziale 710 Działalność usługowa zmniejszenie na kwotę 100 000,00 zł,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 21 950,00 zł i przeniesienie na kwotę 4 100,00 zł w związku z koniecznością zakupu kalendarzy na 2014 rok oraz kosztami podróży służbowych zagranicznych,    
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmniejszenie na kwotę 16 100,00 zł i przeniesienie na kwotę 10 500,00 zł, w celu zabezpieczenia środków na realizację zadań związanych z uczestniczeniem w akcjach ratowniczych członków Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości, 
  • w dziale 757 Obsługa długu publicznego zmniejszenie o kwotę 347 000,00 zł w związku z niższą niż zakładano realizacją wydatków z tytułu płaconych prowizji i odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie o kwotę 87 280,00 zł i przeniesienie na kwotę 54 710,00 zł z przeznaczeniem na opłacenie w Gimnazjum i Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu faktur za centralne ogrzewanie, energię elektryczną, opłacenie zajęć rekreacyjno-relaksacyjnych dla dzieci uczęszczających do Przedszkola w Kościelcu, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zmniejszenie o kwotę 5 000,00 zł, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zmniejszenie o kwotę 29 800,00 zł i przeniesienie na kwotę 33 950,00 zł w związku z zatrudnieniem psychologa i rehabilitanta w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych, wypłatą dodatków mieszkaniowych, koniecznością przeprowadzenia szkolenia BHP dla 16 pracowników OPS oraz dokonania zakupu druków dla świadczeń rodzinnych i opłacenia usługi pocztowej, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie o kwotę 16 683,00 zł,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zmniejszenie o kwotę 52 418,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 9 582,00 zł w związku z koniecznością wykonania rozdzielenia instalacji elektrycznej w budynku OKiT w Pakości, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna zmniejszenie kwotę 6 980,00 zł. 
w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2013r.” zmniejszenie przychodów z tytułu zaciąganych kredytów łącznie o kwotę 326 555,00 zł w związku z:
  • przesunięciem terminu realizacji zadania „Uporządkowanie terenów po zakładach lniarskich w Pakości – budowa drogi kategorii gminnej”, nie ma konieczności zaciągania kredytu w wysokości 1 300 000,00 zł, 
  • koniecznością zaciągnięcia pożyczki w Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie Oddział w Toruniu na wyprzedzające finansowanie działań ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 973 445,00 zł na zadanie „Przebudowa stałego targowiska miejskiego – Mój Rynek w Pakości ul. Św.Jana”. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 885 z późn. zm.).  
 
Burmistrz Pakości  
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 listopada 2013, 10:01:06)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 882