Uchwała nr XXVI/229/09 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 29 października 2009w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych Na podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1])

Uchwała nr XXVI/229/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 października 2009


w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych

Na podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1])


uchwala się, co następuje:

§ 1. Przyjąć informacje o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia oraz działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych, złożone przez podmioty dokonujące analizy oświadczeń majątkowych, stanowiące załącznik nr 1, nr 2, i nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
 
Tadeusz Grupa


[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 52, poz. 420.



UZASADNIENIE
do uchwały nr XXVI/229/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 października 2009 r.

w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym.

Przedmiotowe oświadczenia składane są:
  1. wojewodzie – przez wójta i przewodniczącego rady gminy, 
  2. przewodniczącemu rady-przez radnych, 
  3. wójtowi-przez pozostałe w/w osoby. 
Konieczność podjęcia przedmiotowej uchwały wynika z art. 24h ust. 12 w/w ustawy, który stanowi, iż podmiot dokonujący analizy oświadczenia majątkowego w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:
  1. osobach które złożyły oświadczenia majątkowe lub złożyły je po terminie, 
  2. nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z  ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia, 
  3. działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (3 listopada 2009, 09:59:07)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1721