Uchwała nr XVIII/146/2012 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 25 października 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XVIII/146/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 25 października 2012


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 10 964,00 zł, 
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 66 124,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 77 088,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 201 596,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 32 628 465,50 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 25 812 761,50 zł
    a) dochody własne 15 619 637,00 zł;
    b) subwencje 5 627 457,00 zł; 
    c) dotacje celowe 4 565 667,50  zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 206 464,50 zł;
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 815 704,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 893 416,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 754 794,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2012 rok w wysokości 36 163 514,24 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 25 094 267,50 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 18 723 167,00 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 231 433,54 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 491 733,46 zł;
    b) dotacje na zadania bieżące 1 005 084,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 673 303,63 zł;
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  225 671,87 zł;
    e) obsługa długu 467 041,00 zł;
  2. wydatki majątkowe w wysokości 11 069 246,74 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 069 246,74 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
c) Deficyt budżetu w kwocie 3 535 048,74 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 122 872,74 zł;    
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 325 000,00 zł;
  • wolnych środków w kwocie 87 176,00 zł;
d) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 064 946,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 069 246,74 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
e) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa


Załącznik nr 1 (124kB) pdf
Załącznik nr 1a (106kB) pdf
Załącznik nr 2 (152kB) pdf
Załącznik nr 3 (115kB) pdf
Załącznik nr 4 (100kB) pdf
Załącznik nr 5 (79kB) pdf
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012r., poz.567.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XVIII/146/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 25 października 2012r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 50 410,00 zł, w związku  otrzymaną darowizną oraz wykonaniem dochodów ponad plan,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 351,00 zł z tytułu wykonania wyższych wpływów z różnych dochodów i odsetek, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 3,00 zł w związku z wyższym niż zakładano, wykonaniem planu z tyt. opłat za udostępnianie danych osobowych, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie o kwotę 13 130,00 zł z tytułu opłaty skarbowej, opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu i opłat za zajęcie pasa drogowego, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 11 287,00 zł w związku z otrzymaniem dotacji w kwocie 10 964,00 zł decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.72.2012/19 z dnia 11 października 2012r. z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania wynikającego z art. 121 ust.3a ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2009r. Nr 175, poa.1362, z późn.zm.) tj. na wypłatę dodatków w wysokości 250 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w roku 2012- rezerwa celowa cz.83, poz.25 ustawy budżetowej w 2012r.; wykonaniem dochodów ponad plan z tytułu zwrotu kosztów pobytu w domu pomocy społecznej, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 101,00 zł w związku z nakazem zapłaty kary na podstawie wyroku sądowego, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 1 806,00 zł, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 50 000,00 zł z przeznaczeniem na wymianę nawierzchni drogi gminnej ul. 600-lecia w Pakości;  przeniesienie z rozdz. 80104 kwoty 4 300,00 zł na sporządzenie operatu wodnoprawnego zgodnie z wymaganiami stawianymi przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu, Zarząd Zlewni Noteci w Bydgoszczy dla zadania „Remont mostu drewnianego na rzece Noteć w m. Kościelec gm. Pakość” oraz z rozdz. 75702 kwoty 25 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup usług pozostałych, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł w związku z koniecznością uiszczenia opłat na eksploatację i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 3 495,00 zł oraz przeniesienie kwoty 37 700,00 zł z rozdz. 80104 z przeznaczeniem na składki ZUS, wpłaty na PFRON;  przeniesienie z rozdz. 92601 kwoty 2 700,00 zł z przeznaczeniem na promocje gminy oraz z rozdz. 75702 kwoty 100 000,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i składki ZUS pracowników robót publicznych,
  • w dziale 754 Obrona cywilna przeniesienie na kwotę 8 084,00 zł, dotacja dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości na dofinansowanie zakupu sprzętu (pompy WT 30, kombinezonu wypornościowego, ubrania bojowego i radiotelefonu nasobnego), 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 2 312,00 zł zgodnie z pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości z przeznaczeniem na zakup mebli dla dzieci oraz pokrycie kosztów przejazdu nauczycielek na szkolenia, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 12 629,00 zł, w związku z przeznaczeniem dochodów wykonanych ponad plan na zakup materiałów i usług pozostałych do świetlic opiekuńczo-profilaktycznych, świetlicy socjoterapeutycznej, punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień w 2012r., 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 10 964,00 zł w związku z otrzymaniem dotacji na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych oraz przeniesienie na kwotę 10 500,00 zł z rozdz. 80104 z przeznaczeniem na wynagrodzenie dla prac społecznie-użytecznych, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł z  przeznaczeniem na opracowanie projektu architektonicznego. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).  
 
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (5 listopada 2012, 08:09:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 849