Strona główna > Uchwały > 2011 |
Uchwała nr IX/53/2011Rady Miejskiej w Pakościz dnia 20 września 2011zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
Uchwała nr IX/53/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 20 września 2011
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§
1. 1. W uchwale Nr III/11/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27
grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Pakość na 2011 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 31 654 461,72 zł, w tym:
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 35 798 669,72 zł, w tym:
e) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie
ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 149, poz. 887.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- przyjąć środki dotacji w dziale 020 Leśnictwo na kwotę 10 000,00 zł
- przyjąć środki dotacji w
dziale 600 Transport i łączność na kwotę 84 000,00 zł
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 758 Różne rozliczenia na kwotę 38 732,00 zł
- dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 525 847,00 zł
- dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 658 579,00 zł
- zmniejszeń na kwotę 1 392 679,00 zł
- przeniesień na kwotę 241 342,00 zł
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 31 654 461,72 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie 24 109 803,72
zł
a) dochody własne 14 718 687,00 zł
b) subwencje 5 350 970,00 zł
c) dotacje celowe 4 040 146,72 zł
w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 624 017,72 zł - dochody
majątkowe w kwocie 7 544 658,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 6 907 739,00 zł
w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 6 672 604,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 632 834,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 4 085,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 35 798 669,72 zł, w tym:
- wydatki bieżące w wysokości 23 361 218,72 zł
a) wydatki jednostek budżetowych 17 488 718,00 zł
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 11 131 115,92 zł
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 357 602,08 zł
b) dotacje na zadania bieżące 933 505,00 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 318 799,72 zł
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 171 536,00 zł
e) obsługa długu 448 660,00 zł - wydatki majątkowe w wysokości 12 437 451,00 zł
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 12 437 451,00 zł
w tym: programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3” 9 244 900,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
- kredytów w kwocie 2 376 295,00 zł
- wolnych środków w kwocie 1 767 913,00 zł
e) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie
ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, 2 376 295,00 zł
w tym na: - kredyty
2 376 295,00 zł
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, 2 376 295,00 zł
w tym na: - kredyty 2 376 295,00 zł
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (138kB)
Załącznik nr 1a (150kB)
Załącznik nr 2 (216kB)
Załącznik nr 3 (138kB)
Załącznik nr 4 (135kB)
Załącznik nr 5 (138kB)
Załącznik nr 6 (99kB)
Załącznik nr 7 (137kB)
Załącznik nr 1a (150kB)
Załącznik nr 2 (216kB)
Załącznik nr 3 (138kB)
Załącznik nr 4 (135kB)
Załącznik nr 5 (138kB)
Załącznik nr 6 (99kB)
Załącznik nr 7 (137kB)
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 149, poz. 887.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.
UZASADNIENIE
do uchwały IX/53/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 20 września 2011r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok
do uchwały IX/53/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 20 września 2011r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z otrzymaniem dotacji z WFOŚiGW w Toruniu, zgodnie z umową Nr DB11081/OP-zz z dnia 21.07.2011r. z przeznaczeniem na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie miasta i gminy Pakość”,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 554 493,00 zł, w związku z otrzymaniem zgodnie z umową Nr UM_RG.7152.1.248.2011 z dnia 08.08.2011r. środków Województwa Kujawsko-Pomorskiego z przeznaczeniem na modernizację drogi dojazdowej do gruntów ornych w m.Giebnia, a także otrzymaniem refundacji ze środków RPO WK-P na lata 2007-2013 w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poniesionych w 2010 roku wydatków na zadanie pn. „Budowa obwodnicy m.Pakości- przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 14 624,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, odsetek, a także sprzedażą samochodu ciężarowego VOLVO F16 wraz z naczepą REISCH,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 413,00 zł w związku z otrzymaniem środków na zakup materiałów niezbędnych do naprawy ogrodzenia,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 39 453,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu podatków przekazywanych przez urzędy skarbowe oraz z tytułu odsetek,
- w dziale 758 Różne rozliczenie zwiększenie na kwotę 38 732,00 zł, w związku z otrzymaniem dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.44. 2011 z dnia 17 sierpnia 2011r. z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2010 roku – rezerwa celowa cz.83, poz. 55 ustawy budżetowej na 2011r.,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 351,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodu z tytułu opłaty produktowej,
- w dziale 921 Kultura fizyczna i sport zwiększenie na kwotę 513,00 zł, zgodnie z zasądzoną karą grzywny wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu na rzecz gminy, w związku z uszkodzeniem cudzego mienia w budynku świetlicy wiejskiej,
- w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z otrzymaniem dotacji z przeznaczeniem na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie miasta i gminy Pakość”,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 211 119,00 zł oraz przeniesienie z działu 700 kwoty 29 497,00 zł, w związku z realizacją nowego zadania „Wymiana nawierzchni chodnika przy ul.Radłowskiej w Pakości”, otrzymaniem środków dotacji na zadanie „Rekultywacja drogi gminnej nr 150415C o długości 817 mb położonej na działce nr 4/74; 4/78; 4/80; 4/77 w miejscowości Giebnia gmina Pakość”, zmniejszenie planu zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Radłowskiej na odcinku od ul. Jankowskiej do ul. Cmentarnej w Pakości”,
- w dziale 700 Gospodarka komunalna przeniesienie w ramach działu na kwotę 79 000,00 zł oraz przeniesienie do działu 600 kwoty 29 497,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków ze względu na wzrost opłat z tytułu odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych regulowanych przez gminę na rzecz osób fizycznych, wzrost opłat za czynsz w lokalu mieszkalnym położonym przy ul. Dworcowej 5 wynajmowanych przez gminę, koniecznością wykonania niezbędnych dodatkowych remontów w budynkach i lokalach stanowiących gminny zasób nieruchomości, wzrostem opłat za zarządzenie nieruchomościami i za media w budynkach stanowiących współwłasność gminy i osób fizycznych, zmniejszenie planu zadania „Wzmocnienie i naprawa ścian i stropów wraz z dociepleniem elewacji budynków Nr 3 i 5 położonych przy ul. Św.Jana w Pakości”,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 215 866,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wynagrodzenia pracowników, wynagrodzenia z tytułu umów zleceń a także usług pozostałych, związanych z bieżącym funkcjonowanien Urzędu Miejskiego,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie na kwotę 37 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków z przeznaczeniem na wypłatę ekwiwalentu dla członków OSP, na zakup paliwa, smarów i wyposażenia do sprzętu ppoż., przekazaniem środków dla Państwowej Straży Pożarnej na zakup łodzi z silnikiem zaburtowym na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 47 479,00 zł, w związku z koniecznością uiszczenia opłat w sprawie powództwa przeciwegzekucyjnego Gminy przeciwko Bankowi PEKAO SA,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 31 844,00 zł oraz przeniesienie z działu 854 kwoty 13 880,00 zł oraz przeniesienie w ramach działu na kwotę 26 216,00 zł, w związku z dokonaniem przeliczenia wynagrodzeń w jednostkach oświatowych, zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości w związku z koniecznością budowy schodów w Szkole Podstawowej, zleceniem nadzoru nad pracami przy budowie placu zabaw oraz zapewnienie codziennej obecności pielęgniarki szkolnej, Dyrektora Gimnazjum w Pakości w związku z funkcjonowaniem placówki oraz kosztami związanymi z doskonaleniem zawodowym nauczycieli, Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu z przeznaczeniem na wymianę okien w sali przedszkola, dokonania niezbędnych remontów oraz zakupu stolików i krzesełek,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 16 000,00 zł w związku z koniecznością zapewnienia środków na wypłaty dodatków mieszkaniowych oraz przeniesienie w ramach działu na kwotę 37 759,00 zł, w związku z reorganizacją zatrudnienia w OPS na skutek długotrwałej absencji 4 pracowników, zwiększeniem wydatków na utrzymanie świetlicy środowiskowej „Słoneczko” i „Przystań”, koniecznością wykonania drobnych prac remontowo-naprawczych, wypłatą delegacji dla pracownika świadczącego usługi opiekuńcze na terenie wsi, wypłaty dodatków mieszkaniowych,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 3 990,00 zł oraz do działu 801 kwoty 13 888,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wypłatę wynagrodzeń pracowników oświaty,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 85 271,00 zł w związku z koniecznością zapewnienia środków na utrzymanie bezdomnych zwierząt w schronisku ze względu na wzrost stawki za pobyt zwierzęcia, naprawę lamp stanowiących własność gminy, realizację nowego zadania „Budowa stałego targowiska miejskiego w Pakości” i zakupu opracowania dokumentacji projektowej i wniosku aplikacyjnego, przeniesienie na kwotę 50 000,00 zł w rozdziale 901 i 902, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej na dofinansowanie ze środków za opłaty i kary za korzystanie za środowiska, utylizacji i transportu wyrobów zawierających azbest oraz budowy przydomowych oczyszczalni ścieków i bezodpływowych zbiorników ścieków zgodnie z art. 403 ust.4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2011r. Prawo ochrony środowiska, zmniejszenie wartości zadania pn.” Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul.Wyszyńskiego i ulic przyległych – I etap, o kwotę 417 413,00 zł w związku z uzyskanymi oszczędnościami przetargowymi, co powoduje zmniejszenie deficytu,
- w rozdziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 4 000,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem funkcjonowania Centrum Kształcenia na Odległość w Radłowie, a także zmniejszenie o kwotę 975 266,00 zł wartości zadania pn.”Utworzenie Parku Kulturowego ”Kalwaria Pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, w związku z uzyskanymi oszczędnościami w procedurze przetargowej.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (26 września 2011, 11:35:42)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1020