Uchwała nr XVI/120/2012 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 21 czerwca 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XVI/120/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 21 czerwca 2012


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 3 140,00 zł,
  • przyjąć środki dotacji w dziale 020 Leśnictwo na kwotę 10 000,00 zł,
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna na kwotę 18 400,00 zł,
  • przyjąć środki pomocy finansowej w dziale 010 Leśnictwo i łowiectwo na kwotę 308 376,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 252 582,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 769 758,00 zł,
    • przeniesień na kwotę 31 207,37 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 32 009 442,50 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 25 332 360,50 zł
    a) dochody własne 15 545 302,00 zł;
    b) subwencje 5 627 457,00 zł;
    c) dotacje celowe 4 159 601,50  zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 206 464,50 zł;      
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 677 082,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 754 794,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 754 794,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270 000,00 zł”  
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2012 rok w wysokości 36 736 918,24 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 24 576 455,50 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 18 380 510,00 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 065 435,77 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 315 074,23 zł;
    b) dotacje na zadania bieżące 1 049 600,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 328 632,63 zł;
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 225 671,87 zł;
    e) obsługa długu 592 041,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 12 160 462,74 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 12 160 462,74 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
c) Deficyt budżetu w kwocie 4 727 475,74 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 3 814 868,74 zł; 
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 700 000,00 zł; 
  • wolnych środków w kwocie 212 607,00 zł; 
d) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
                                                                         
e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 059 921,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 12 160 462,74 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
g) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
h) § 5 otrzymuje brzmienie:  
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł, 
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 514 868,74 zł,
    w tym na: 
    • kredyty 3 814 868,74 zł 
    • pożyczki 700 000,00 zł”, 
i) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł, 
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 514 868,74 zł,
    w tym na: 
    • kredyty 3 814 868 ,74 zł 
    • pożyczki 700 000,00 zł”. 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.  
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (124kB) pdf  
Załącznik nr 1a (103kB) pdf
Załącznik nr 2 (128kB) pdf
Załącznik nr 3 (87kB) pdf
Załącznik nr 4 (106kB) pdf
Załącznik nr 5 (111kB) pdf
Załącznik nr 6 (90kB) pdf  


[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012r., poz.567.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
 



UZASADNIENIE
do uchwały XVI/120/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 21 czerwca 2012r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie o kwotę 308 376,00 zł refundacja poniesionych kosztów kwalifikowanych w roku 2011 na zadanie, pn.”Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu w centrum wsi Kościelec gm.Pakość w celu utworzenia miejsca wypoczynku i rekreacji dla lokalnej społeczności”, płatność ostateczna w ramach pomocy finansowej ze środków PROW zgodnie z umową Nr PRW.I.6018-130-16/10 00120-6930-UM0230533/10 z dnia 16 marca 2011r. 
  • w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie o kwotę 10 000,00 zł w związku z umową dotacji Nr DB12014/OP-zz z WFOŚiGW w Toruniu, na dofinansowanie przedsięwzięcia „Zadrzewienia  zakrzewienia na terenie miasta i gminy Pakość”, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 1 286,00 zł z tytułu wykonania wyższych wpływów z różnych dochodów i odsetek, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 13,00 zł w związku z wyższym niż zakładano, wykonaniem planu z tyt. opłat za udostępnianie danych osobowych, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie o kwotę 251 082,00 zł z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego oraz w związku z otrzymaniem dywidendy wypracowanej za rok 2011 przez PUG sp.z o.o.w Pakości,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 3 140,00 zł w związku z otrzymaniem decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.29. 2012 z dnia 6 czerwca 2012r. oraz WFB.I.3120.29.2012/kor z dnia 13 czerwca 2012r. z przeznaczeniem na wypłatę składek zdrowotnych opłacanych za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne w oparciu o miesięczne sprawozdania finansowe dot. realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych za okres styczeń-maj, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 18 601,00 zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie opłat za korzystanie z przystanków autobusowych oraz w związku z porozumieniem Nr IV/288/P/15095/ 2020/DIW/12 zawartym z Ministrem Gospodarki na dofinansowanie zadania pt: ”Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pakość” 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie o kwotę 10 000, 00 zł, środki dotacji przeznaczone na zakup drzew i krzewów,
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 52 769,00 zł zakupu usług pozostałych, zwiększenie o kwotę 250 000,00 zł w związku z wprowadzeniem zadania     „ Remont mostu drewnianego na rzece Noteć w m. Kościelec gm.Pakość”, przeniesienie kwoty 4000,00 zł z zadania „Zakup wiaty w sołectwie Wielowieś” na zadanie „Budowa placu zabaw w m.Wielowieś”, 
  • w dziale 754 Obrona cywilna przeniesienie na kwotę 8 000,00 zł, w celu zabezpieczenia planowanych wydatków Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna przeniesienie kwoty 19 207,37 zł w celu zabezpieczenia wypłaty zasiłków celowych w ramach projektu  z EFS oraz zwiększenie o kwotę 3 140,00 zł w związku z otrzymaną dotacją na wypłatę składek zdrowotnych, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w  zakresie polityki społecznej przeniesienie o kwotę 19 207,37 zł w związku z przeniesieniem planu do rozdziału 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 8 189,00 zł wprowadzony plan  stanowi udział gminy w finansowania wypłaty świadczeń pomocy materialnej, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o kwotę 195  660,00 zł, z przeznaczeniem na „Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pakość” w wysokości 18 400,00 zł oraz zwiększeniem o kwotę 177 260,00 zł wartości kosztorysowej zadania „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m.Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno-wypoczynkowego”, przeniesienie na kwotę 4000,00 z zadania „Zakup wiaty w sołectwie Wielowieś” na zadanie „Budowa placu zabaw w m.Wielowieś, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego  zwiększenie o kwotę 250 000,00zł w związku z wprowadzeniem zadania pn:”Adaptacja części pomieszczeń OKiT na punkt rekreacyjny wraz z remontem części elewacji budynku” powyższe zostało wpisane do zadań inwestycyjnych na 2012 rok. 
W związku z wprowadzonymi zmianami ulega zwiększeniu deficyt budżetu o kwotę 177 260,00 zł, który planuje się pokryć z zaciągniętych kredytów. Konsekwencją powyższego jest wprowadzenie  zmian   w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2012 roku”.  
 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały.
 
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (3 lipca 2012, 11:40:16)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 571