Uchwała nr XIX/152/2012 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 27 listopada 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XIX/152/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 listopada 2012


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 2 625,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 24 347,00 zł,
    • zmniejszeń o kwotę 104 897,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 20 125,00 zł, 
    • zmniejszeń o kwotę 98 050,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 264 698,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 32 760 109,50 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 25 944 405,50 zł
    a) dochody własne 15 539 087,00 zł;
    b) subwencje 5 627 457,00 zł;
    c) dotacje celowe 4 777 861,50  zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 206 464,50 zł;
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 815 704,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 893 416,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 754 794,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2012 rok w wysokości 36 295 158,24 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 25 225 911,50 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 18 801 713,00 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 144 984,54 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 656 728,46 zł; 
    b) dotacje na zadania bieżące 1 005 084,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 726 401,63 zł;
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  225 671,87 zł;
    e) obsługa długu  467 041,00 zł;
  2. wydatki majątkowe w wysokości 11 069 246,74 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 069 246,74 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
c) Deficyt budżetu w kwocie 3 535 048,74 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 122 872,74 zł;    
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 325 000,00 zł;
  • wolnych środków w kwocie 87 176,00 zł;
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa


Załącznik nr 1 (135kB) pdf
Załącznik nr 1a (272kB) pdf
Załącznik nr 2 (159kB) pdf
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012r., poz.567.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
 



 
UZASADNIENIE
do uchwały XIX/152/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 listopada 2012r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie o kwotę 215,00 zł z tytułu wykonania wyższych wpływów z różnych dochodów i odsetek,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 12 002,00 zł w związku z wyższym niż zakładano, wykonaniem planu z tyt. opłat za udostępnianie danych osobowych i odsetek oraz zmniejszenie o kwotę 6 847,00 zł w związku z mniejszym wykonaniem dochodów z tytułu refundacji wynagrodzenia robót publicznych za rok ubiegły, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie o kwotę 10 900,00 zł z tytułu wyższego niż zakładano wykonania dochodów z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, podatku od środków transportowych od osób fizycznych, opłaty skarbowej, zajęcia pasa drogowego, odsetek, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 143,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu z tytułu odsetek i wpływów z różnych dochodów, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o kwotę 2 785,00 zł w związku z wykonaniem dochodów ponad plan z tytułu zwrotu kosztów pobytu w domu pomocy społecznej oraz decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr WFB.I.3120.90.2012 z dnia 14 listopada 2012r. z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na ubezpieczenie społeczne pracowników w związku z podniesieniem wysokości składki rentowej o 2% - rezerwa celowa cz.83, poz.73 ustawy budżetowej na 2012r., 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zmniejszenie o kwotę 98 050,00 zł w związku z mniejszymi niż zakładano wpłatami za zorganizowanie wypoczynku letniego, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, zwiększenie na kwotę 2,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem odsetek, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność, przeniesienie na kwotę 50 000,00 zł z działu 801 przeznaczeniem na  usługi,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, przeniesienie na kwotę 23 711,00 zł z działu 801 w związku z koniecznością uiszczenia opłat na eksploatację i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym,
  • w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 11 000,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 26 500,00 zł z działu 801 kwoty 2 245,00 zł i z działu 854 kwoty 24 255,00 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów, opłaty pocztowe i odpis na ZFŚS oraz zakup materiałów dla pracowników robót publicznych,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie, przeniesienie na kwotę 95 624,00 zł  w ramach działu oraz kwoty 75 956,00 zł do działu 600, 700 i 750, w związku z przeliczeniem wynagrodzeń, składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy pracowników pedagogicznych i pracowników obsługi oraz zapewnieniem środków na dowożenie dzieci do szkół,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 4 125,00 zł w związku z otrzymaniem dotacji na składki na ubezpieczenie społeczne oraz koniecznością przekazania do budżetu państwa zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych za lata ubiegłe; przeniesienie na kwotę 10 900,00 zł, zgodnie z pismem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej na zabezpieczenie wynagrodzeń dla pracowników, a także koniecznością zatrudnienia opiekunki środowiskowej na umowę zlecenie w związku z zakończeniem stażu i wzrostem liczby usług opiekuńczych o 5 nowych środowisk oraz przeniesienie kwoty 7 963,00 zł do rozdz. 85415 w związku z zabezpieczeniem udziału własnego gminy w wysokości 20% dotyczącego finansowania świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zmniejszenie o kwotę 98 050,00 zł w związku korektą wydatków na zorganizowanie wypoczynku letniego, przeniesienie do działu 750 kwoty 24 255,00 zł w związku z przeliczeniem wynagrodzeń pracowników świetlic szkolnych,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 5 000,00 zł oraz przeniesienie w ramach działu na kwotę 50 000,00 zł z  przeznaczeniem na opłacenie energii elektrycznej za oświetlenie ulic i dróg na terenie miasta i gminy.   
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).   
 
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (7 grudnia 2012, 13:54:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 835