2004 r. | 2006 r. | 2007 r. | 2008 r. | 2009 r. | 2010 r. | 2011 r. | 2012 r.
2013 r. | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r.
2021 r. | 2022 r. | 2023 r.
2013 r. | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r.
2021 r. | 2022 r. | 2023 r.
Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 4 MW i powierzchnią zabudowy do 4 ha wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na terenie działki nr 202 w miejscowości Kościelec, gm. Pakość
Pakość, dnia 21 października 2020
r.
KIO.6220.4.2020.PG
OBWIESZCZENIE
Działając na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z
późn. zm.), w celu zapewnienia
możliwości udziału społeczeństwa w podejmowaniu decyzji
podaję do publicznej wiadomości informację o:
zawieszeniu
postępowania wszczętego na wniosek Green Capital S.A. z siedzibą w Warszawie, oddział w Aleksandrowie
Kujawskim, o wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy
do 4 MW i powierzchnią zabudowy do 4 ha wraz z niezbędną infrastrukturą
techniczną, na terenie działki nr 202 w miejscowości Kościelec, gm.
Pakość”.
Burmistrz Pakości jako organ
właściwy do wydania przedmiotowej decyzji, po złożeniu przez Wnioskodawcę
raportu oddziaływania na środowisko
planowanego przedsięwzięcia poinformuje stosownym obwieszczeniem o
możliwości składania przez społeczeństwo uwag i wniosków. Pakość, dnia 25 września 2020 r.
KIO.6220.4.2020.PG
POSTANOWIENIE
Na
podstawie art. 63 ust. 1, 3 i 4, art. 64 ust 1 oraz art. 68 ustawy z dnia 3 października
2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz.
U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.), art. 106, 123 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020
r., poz. 256 z późn. zm.), § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b) rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco
oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839), po zasięgnięciu opinii
Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Dyrektora
Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wód Polskich w Inowrocławiu oraz
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu i przeprowadzeniu
analizy wniosku Green Capital S.A. z siedzibą w Warszawie, oddział w
Aleksandrowie Kujawskim,
o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
polegającego na „Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 4 MW i powierzchnią
zabudowy do 4 ha wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na terenie działki
nr 202 w miejscowości Kościelec, gm. Pakość”,
postanawiam
Stwierdzić potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na
środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie farmy fotowoltaicznej o
mocy do 4 MW i powierzchnią zabudowy do 4 ha wraz z niezbędną
infrastrukturą techniczną, na terenie działki nr 202 w miejscowości
Kościelec, gm. Pakość”.Określić zakres raportu,
zgodny z art. 66 ustawy z dnia 3
października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn.
zm), z wyjątkiem:
1. Opisu przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku
niepodejmowania przedsięwzięcia, uwzględniając dostępne informacje o środowisku
oraz wiedzę naukową.
Podstawą
odstąpienia od wymagań co do zawartości raportu, o których mowa w pkt II jest
art. 68 ust. 2 pkt 1 ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko.
Zgodnie
z treścią art. 68 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania
na środowisko (Dz. U. z
2020 r., poz. 283 z późn. zm),
wskazać zakres i szczegółowość wymaganych danych pozwalających
scharakteryzować przedsięwzięcie, rodzaje oddziaływań oraz elementy
środowiska wymagające szczegółowej analizy poprzez przedstawienie w
raporcie:
1. załącznika mapowego z zamieszczoną legendą, wstępnej
koncepcji rozmieszczenia poszczególnych elementów planowanej instalacji na
terenie farmy fotowoltaicznej;
2. w zakresie lokalizacji i zagospodarowania terenów sąsiednich:
1) przedstawienia na mapie, najbliżej położonych terenów
chronionych akustycznie względem granic terenu inwestycyjnego wraz z
określeniem odległości i charakteru zabudowy,
2) przeprowadzenia analizy wpływu paneli fotowoltaicznych na
zabudowę mieszkaniową usytuowaną w pobliżu planowanej instalacji,
3) szczegółowego określenia i przeanalizowania wpływu emisji
pola elektromagnetycznego oraz emisji hałasu z przedmiotowej instalacji na
środowisko,
4) przeanalizowania wystąpienia możliwych konfliktów społecznych,
związanych z projektowanym zamierzeniem;
3. w zakresie środowiska przyrodniczego:
1) oceny zgodności przedsięwzięcia z ograniczeniami:
a) względem gatunków chronionych i ich siedlisk, wynikającymi z
art. 51, 52 i 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U.
z 2020 r., poz. 55 t.j.),
2) oceny wpływu i skutków realizacji zamierzenia na:
a) gatunki zwierząt (w szczególności objęte ochroną) i ich
siedliska oraz siedliska przyrodnicze jak również szlaki migracji zwierząt,
pozostające w zasięgu oddziaływania inwestycji,
b) siedliska żerowania zgrupowań ptaków w okresie migracji
(wiosennej i jesiennej) oraz zimowania,
c) różnorodność biologiczną,
d) krajobraz;
3) analizy zasięgu i skutków realizacji zamierzenia na: formy
ochrony przyrody, gatunki i ich siedliska oraz siedliska przyrodnicze, a
także szlaki migracji zwierząt pozostające w jego zasięgu oddziaływania.
Oceny i analizy, o
których mowa w pkt 1-3 przeprowadzić dla fazy przygotowania i eksploatacji
inwestycji, uwzględniając oddziaływanie skumulowane pochodzące od
przedsięwzięć, również planowanych do realizacji;
4) wskazania, co do potrzeby zastosowania działań
minimalizujących i kompensujących względem stwierdzonych elementów
środowiska przyrodniczego, pozostających w zasięgu oddziaływania
realizacji i eksploatacji zamierzenia wraz z podaniem ich zakresu, lokalizacji
oraz terminu wykonania.
Zgodnie z treścią art. 68 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn.
zm),
wskazuję następujące zakresy i metody badań wpływu na następujące elementy
środowiska:
1. w zakresie ochrony przyrody:
1) przeprowadzić badania terenowe w celu
rozpoznania występowania siedlisk gatunków zwierząt, roślin, grzybów, siedlisk
przyrodniczych oraz szlaków migracji zwierząt (w tym ponadlokalnych,
lokalnych i okresowych), zgrupowań żerujących ptaków w okresie migracji i
zimowania.
Metody oraz terminy badań należy dostosować do biologii i ekologii gatunków
oraz siedlisk potencjalnie występujących w zasięgu inwestycji oraz
uwzględniając dobre praktyki w tym zakresie, np. określone w ramach Państwowego
Monitoringu Środowiska GIOŚ. Zebranie wyników powinno być przeprowadzone w sezonach
zgodnych z wymaganiami ekologicznymi poszczególnych grup gatunków i siedlisk
przyrodniczych.
Z uwagi na potencjalne znaczenie terenu dla ptaków migrujących prowadząc
badania terenowe uwzględnić wskazania metodyczne (w tym co do zakresu, terminów
i sposobu prowadzenia badań) przedstawione w Sikora A., Chylarecki P., Meissner W., Neubauer G. (red.). 2011. Monitoring ptaków wodno-błotnych w okresie
wędrówek. Poradnik metodyczny. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2020 r. (data
wpływu: 18.02.2020r.),
Wnioskodawca – Green Capital S.A. z siedzibą w Warszawie, oddział w Aleksandrowie Kujawskim, wystąpił
z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia
polegającego na „Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 4 MW
i powierzchnią zabudowy do 4 ha wraz z niezbędną infrastrukturą
techniczną, na terenie działki nr 202 w miejscowości Kościelec, gm.
Pakość”.
Dla terenu planowanej lokalizacji paneli fotowoltaicznych
brak aktualnie obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego.
Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 54 lit b)
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839),
przedmiotowe przedsięwzięcie zaliczono do
mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj. „zabudowa
przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz
z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej
niż: 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a)”, ponieważ powierzchnia
zajęta pod elektrownię wraz z infrastrukturą towarzyszącą będzie wynosiła do 4
ha.
Zgodnie z art. 63, 71, 72 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko, dla planowanej inwestycji zachodzi
obowiązek uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przed wydaniem
której może być wymagane sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko.
Mając na uwadze zapisy art. 64
ust. 1 ww. ustawy tut. Urząd wystąpił pismem z dnia 16
marca 2020 r., znak: KIO.6220.4.2020.PG do Regionalnego Dyrektora Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy, Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa
Wodnego Wód Polskich w Inowrocławiu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora
Sanitarnego w Inowrocławiu z wnioskiem o wyrażenie opinii, czy dla
przedmiotowego przedsięwzięcia istnieje obowiązek przeprowadzenia oceny
oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Inowrocławiu pismem z dnia 27 marca 2020r. (data wpływu: 31.03.2020r.),
znak: N.NZ-42-2-21-1/20, Dyrektor Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego
Wód Polskich w Inowrocławiu pismem z dnia 9 kwietnia 2020 r. (data wpływu:
14.04.2020r.), znak: BD.ZZŚ.1.435.115.2020.DG oraz Regionalny Dyrektor Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy pismem z dnia 16 kwietnia 2020r. (data wpływu),
znak: WOO.4220.306.2020.HN, wezwali Wnioskodawcę do uzupełnienia karty
informacyjnej przedsięwzięcia. Uzupełnienia zostały przesłane pismami z dnia 6 kwietnia
2020r. (data wpływu: 09.04.2020r.), 10 czerwca 2020r. (data wpływu: 12.06.2020
r.) oraz 13 sierpnia 2020r. (data wpływu: 18.08.2020r.).
Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Inowrocławiu pismem z dnia 10 kwietnia 2020 r. (data wpływu:
14.04.2020r.), znak: N.NZ-42-2-21-2/20 oraz Dyrektor Zarządu Zlewni Państwowego
Gospodarstwa Wodnego Wód Polskich w Inowrocławiu pismem z dnia 18 czerwca
2020r. (data pływu: 22.06.2020r.), znak: BD.ZZŚ.1.435.115.2020.GW, wyrazili
opinie, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma
potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Natomiast
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem z dnia 28 sierpnia 2020 r. (data wpływu: 31.08.2020r.), znak:
WOO.4220.306.2020.HN.2 wyraził opinię o konieczności przeprowadzenia oceny
oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia, w której został
wskazany zakres raportu oddziaływania na środowisko.
Przed wydaniem niniejszego
postanowienia tut. Organ przeprowadził analizę danych zawartych w karcie
informacyjnej załączonej do wniosku oraz pozostałej dokumentacji w sprawie.
Wziął pod uwagę opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy, Dyrektora Zarządu
Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wód Polskich w Inowrocławiu oraz
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu, uwzględnił stan
współczesnej wiedzy i metod badań oraz istniejące możliwości techniczne i
dostępność danych.
Biorąc
pod uwagę uwarunkowania wymienione w art. 63 ust. 1 ww. ustawy, przeanalizowano
rodzaj i charakterystykę planowanego przedsięwzięcia, jego usytuowanie
z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska oraz rodzaj i skalę
możliwego oddziaływania. Wyniki analizy uwarunkowań przedstawiono poniżej.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na budowie farmy
fotowoltaicznej o mocy do 4 MW na działce ewid. nr 202 obręb Kościelec, gmina
Pakość, powiat inowrocławski. Planowana powierzchnia inwestycji będzie wynosiła
do 4 ha.
Zgodnie z wypisem z ewidencji
gruntów przedmiotowy teren stanowi grunty orne V klasy bonitacyjnej, grunty
rolne zabudowane, pastwiska trwała i nieużytki. Obecnie obszar, na którym
planuje się budowę farmy fotowoltaicznej jest użytkowany rolniczo. Najbliższa zabudowa
mieszkaniowa znajduje się w odległościach:
-
ok. 200 m w kierunku północnym od działki ewid. nr 202,
-
ok. 780 m w kierunku południowo - zachodnim od działki ewid.
nr 202,
Zamierzenie
będzie zlokalizowane poza obszarami chronionymi w myśl ww. ustawy z dnia 16
kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w tym poza wyznaczonymi, mającymi
znaczenie dla Wspólnoty i projektowanymi przekazanymi do Komisji
Europejskiej obszarami Natura 2000.
Inwestycja
położona jest w otoczeniu obszarów rolnych oraz podmokłych, a także w odległości
około 300 m od Jeziora Węgiereckiego. Tereny te stanowią potencjalne siedlisko
lęgowe dla gatunków ptaków chronionych (w tym związanych z agrocenozami), a także
potencjalne miejsce żerowania zgrupowań ptaków migrujących i zimujących.
Planowane
przedsięwzięcie będzie zlokalizowane na obszarach szczególnego zagrożenia
powodzią w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020
r. poz. 310 z późn. zm.).
Zamierzenie
zlokalizowane jest w odległości około 4 km od noclegowiska gęsi uwzględnionego
w Państwowym Monitoringu Środowiska realizowanym przez Główny Inspektorat
Ochrony Środowiska, a tereny rolnicze, (w tym pola uprawne), jak również
siedliska podmokłe i zbiorniki wodne stanowią dogodne siedlisko żerowania
zgrupowań migrujących gęsi.
Ponadto
w odległości około 3 km znajduje się składowisko odpadów komunalnych, które
jest dogodnym siedliskiem dla ptaków, w szczególności krukowatych i mew mogących
także wykorzystywać teren inwestycji.
W
sąsiedztwie inwestycji planowane są inne przedsięwzięcia (w tym instalacje
fotowoltaiczne, linia elektroenergetyczna 400 kV), mogące powodować wystąpienie
zagrożeń skumulowanych.
Zgodnie
z przedłożoną dokumentacją na terenie zamierzenia (pomimo występowania
potencjalnie dogodnych warunków dla występowania gatunków, np. ptaków, ssaków
czy płazów) nie stwierdzono występowania gatunków chronionych zwierząt.
Informacje te, w kontekście charakteru terenu uznać należy za mało wiarygodne.
Przykładowo nie znajdują one potwierdzenia w wynikach monitoringu MPPL
prowadzonego przez GIOŚ. Pominięto również całkowicie kwestię możliwego
występowania gatunków związanych ze zbiornikiem wodnym (a analiza w tym
zakresie ogranicza się do wykluczenia negatywnego wpływu na ww. gatunki).
Jak
wskazują, np. wyniki Kuczyński L., Chylarecki P. 2012. Atlas pospolitych ptaków
lęgowych Polski. Rozmieszczenie, wybiórczość siedliskowa, trendy. Biblioteka
Monitoringu Środowiska; T. Chodkiewicz i in. Ocena liczebności populacji
ptaków lęgowych w Polsce w latach 2008-2012. Ornis Polonica 56, 2015, czy
wyniki Monitoringu Pospolitych Ptaków Lęgowych (MPPL) prowadzonego przez GIOŚ,
krajobraz rolniczy jest zasiedlany przez liczne gatunki ptaków, dla których
często stanowi podstawowe siedlisko rozrodu. Tereny rolnicze stwarzają także
potencjalnie dogodne warunki dla występowania ptaków w okresie migracji (np.
jako miejsce odpoczynku i żerowania), na co wskazuje, np. Sikora A., Chylarecki
P., Meissner W., Neubauer G. (red.). 2011. Monitoring ptaków wodno-błotnych
w okresie wędrówek. Poradnik metodyczny. Generalna Dyrekcja Ochrony
Środowiska.
W
bezpośrednim otoczeniu inwestycji znajdują się elektrownie wiatrowe oraz inne
planowane farmy fotowoltaiczne, które mogą wpływać na kumulowanie się
oddziaływań w zakresie stwierdzonych elementów środowiska przyrodniczego, np.
poprzez zwiększenie powierzchni zajętych potencjalnych siedlisk gatunków
chronionych oraz fragmentację terenu ograniczającą możliwość migracji zwierząt.
Celem
funkcjonowania planowanej inwestycji jest produkcja prądu elektrycznego przy
wykorzystaniu energii promieniowania słonecznego, w związku z czym eksploatacja
farmy fotowoltaicznej związana jest jedynie ze zużyciem paliwa do pojazdów
serwisantów i maszyn rolniczych oraz wody do mycia paneli. Dodatkowo farma
fotowoltaiczna zużywa też energię elektryczną konieczną do zasilenia urządzeń
elektroenergetycznych oraz systemu monitoringu w sytuacji, gdy sama nie
produkuje energii (np. w nocy).
W trakcie
prowadzenia prac realizacyjnych może nastąpić wzrost emisji zanieczyszczeń do
powietrza atmosferycznego oraz poziomu dźwięku, związanego z pracą sprzętu
budowlanego i transportem materiałów, natomiast w trakcie eksploatacji
praca elektrowni fotowoltaicznej powodować może emisję hałasu i niejonizującego
promieniowania elektromagnetycznego.
Przedmiotowe
zamierzenie zlokalizowane jest w obszarze dorzecza Odry, zgodnie z rozporządzeniem
Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze
dorzecza Odry (Dz. U. z 2016 r., poz. 1967 t.j.).
Nie
przewiduje się wystąpienia transgranicznego oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko.
Analiza przedłożonej karty
informacyjnej przedsięwzięcia oraz pozostałej dokumentacji w sprawie wykazała,
iż projektowana inwestycja na etapie realizacji i eksploatacji może być
źródłem emisji powodujących uciążliwości i stanowiących potencjalne zagrożenie
dla środowiska.
Zamierzenie zostanie zlokalizowane w regionie, gdzie
planowane są inne przedsięwzięcia, polegające na budowie farmy fotowoltaicznej.
W związku z powyższym istnieje ryzyko wystąpienia oddziaływania skumulowanego.
Dodatkowo,
zasadne jest dokonanie analizy lokalizacji projektowanego przedsięwzięcia
względem terenów sąsiednich, ze szczególnym uwzględnieniem najbliżej położonych
terenów chronionych akustycznie, wraz z określeniem odległości i charakteru zabudowy,
przeprowadzenie analizy wpływu paneli fotowoltaicznych na zabudowę mieszkaniową
usytuowaną w pobliżu planowanej instalacji, szczegółowe określenie i
przeanalizowanie wpływu emisji pola elektromagnetycznego oraz emisji hałasu z
przedmiotowej instalacji na środowisko, a także przeanalizowanie wystąpienia
możliwych konfliktów społecznych, związanych z realizacją oraz eksploatacją
farmy fotowoltaicznej i towarzyszącej jej infrastruktury technicznej. W opracowywanym raporcie należy zatem jednoznacznie
określić ryzyko wystąpienia oddziaływania skumulowanego, a także związaną z tym
możliwość pojawienia się konfliktów społecznych.
Inwestycja wiąże się z koniecznością zajęcia i
przekształcenia terenów mogących pełnić funkcję terenów dogodnych dla bytowania
gatunków chronionych, w tym populacji lęgowych ptaków. Uwzględniając obecność,
w zasięgu przewidywanego oddziaływania przedsięwzięcia, zbiorników wodnych
zadrzewień i terenów podmokłych, zachodzi konieczność pełnego
rozpoznania cennych elementów środowiska przyrodniczego, mogących podlegać
naruszeniu, zniszczeniu lub pogorszeniu stanu ich zachowania na skutek
realizacji założeń projektowych. W związku z powyższym, konieczne jest
przygotowanie raportu oddziaływania na środowisko zawierającego wyniki i analizy,
pozwalające na ocenę stanu lokalnych zasobów cennych gatunków i siedlisk
przyrodniczych, których rozpoznanie powinno być przeprowadzone w sezonach
zgodnych z wymaganiami ekologicznymi poszczególnych grup gatunków i siedlisk
przyrodniczych.
Reasumując, biorąc pod uwagę przede wszystkim
lokalizację inwestycji w regionie, gdzie planowane są podobne przedsięwzięcia
polegające na budowie farm fotowoltaicznych, a także biorąc pod uwagę kwestie
przyrodnicze, w oparciu o art. 63 uouioś, tut. Organ stwierdził potrzebę
przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na
środowisko, a tym samym sporządzenia raportu o oddziaływaniu na
środowisko.
Analiza wskazanych szczegółowych
aspektów, a także przedstawienie działań minimalizujących ewentualne negatywne
skutki pozwoli na rzetelną ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na elementy
środowiska, w szczególności przyrodniczego.
W związku z
powyższym w celu zapewnienia właściwej ochrony środowiska oraz realizacji
ograniczeń i zabezpieczeń planowanych przez Inwestora, konieczne jest
określenie odpowiednich warunków realizacji inwestycji na etapie wydawania
decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Wobec powyższego, działając w trybie art. 63 ustawy z dnia 3
października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko, w związku z wnioskiem o wydanie decyzji o
środowiskowych uwarunkowaniach, mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1,
art. 68 ww. ustawy, niniejszym postanowieniem stwierdzono konieczność
sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko omawianego przedsięwzięcia
oraz określono zakres raportu.
Organem właściwym do wydania
niniejszego postanowienia jest Burmistrz Pakości.
W związku z powyższym postanowiono
jak w sentencji.
POUCZENIE
Na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, za
pośrednictwem Burmistrza Pakości w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
metryczka
Wytworzył: Paulina Gad (25 września 2020)
Opublikował: Jacek Malinowski (28 września 2020, 11:18:45)
Ostatnia zmiana: Hanna Ryterska (26 października 2020, 11:33:51)
Zmieniono: dodanie obwieszczenia
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 236